Unde este etica în afaceri?

0
Bianca Tudor
[Total: 1    Average: 5/5]

Hey antreprenori! Lunea, așa cum v-am obișnuit, scriu cu drag pentru revista Careers & Business. Scriu pentru voi întreprinzătorii dinamici cu focus pe dezvoltare! După Croația, Summit Sibiu și  Budapesta am avut trei zile într-un singur loc. Astfel, a fost posibil să-mi citesc toate email-urile. Unul dintre ele era de la o colegă foarte supărată: , așa am avut ocazia să citesc un email al unei colege supărate Bianca, ce urât ne copiază oamenii aceștia de la … companie. Unde este etica în afaceri?

Ohh well, dacă mă întrebai acum trei ani, aș fi reacționat cu totul altfel. Azi însă, mi-am asumat rolul de inovator și pionierat în piața de evenimente de business. Așadar între competitivitate și etică în afaceri, azi voi vorbi despre etică pentru că este esențial ca noua generație de antreprenori, din care și eu fac parte, să aibă etica la baza valorilor în afaceri!

,,Dacă vrei să cunoşti principiile etice pe care le împărtăşeşte o companie,uită-te la felul în care tratează oamenii: clienţii, furnizorii, angajaţii”.(Eduard Freeman)

Firmele şi antreprenorii care au un comportament etic se bucură de respectul şi încrederea partenerilor, a angajaţilor,a furnizorilor şi a clienţilor lor; Etica afacerilor este esenţială pentru succesul pe termen lung al activităţii. Acesta este motivul pentru care nu dau curs acțiunilor de copy paste J.  Încrederea bazată pe experienţa bunelor relaţii cu alţi oameni, firme, grupuri etc., va asigura companiei și owner-ului viață lungă în piață. Încrederea şi bunele relaţii ale firmei se referă la:

            1. încrederea în relaţiile cu furnizorii – furnizorii sunt parteneri de afaceri foarte importanţi, direct afectaţi de deciziile organizaţiei, de comportamentul acesteia. Mai ales dacă este vorba de relaţii pe termen lung, încrederea între doi parteneri este foarte importantă. Ea se câştigă prin respectarea obligaţiilor de către fiecare parte şi prin minimizarea surprizelor de orice fel. Încrederea determină o mai mare eficienţă, în timp, a schimbului. Iar relaţiile de schimb bazate pe încredere se dezvoltă atunci când fiecare partener îl tratează pe celălalt aşa cum ar vrea el să fie tratat.

            2. încrederea în relaţiile cu consumatorii – un vânzător câştigă încrederea clientului său atunci când este onest, competent, orientat către nevoile clientului şi plăcut. Clienţii aşteaptă de la vânzător produsele/serviciile de calitatea promisă, precum şi informaţii reale, pertinente și servisare chiar și după vânzare. Vă amintiti de How Are You Call, din articolul despre networking? Este f aplicabil și în acest caz!

            3. încrederea în relaţiile cu angajaţii – încrederea trebuie acordată atât şefilor, cât şi subordonaţilor. Un climat de încredere duce la o mai bună comunicare, la o fidelitate mai mare a angajaţilor, la confidenţă, la reducerea conflictelor de muncă sau a conflictelor dintre grupurile de muncă etc. Un studiu realizat la General Motors a identificat cinci factori corelaţi cu încrederea în relaţiile cu angajaţii:

Ø  percepţia unei comunicări deschise şi oneste, în sus şi în jos pe scară ierarhică;

Ø  tratamentul corect pentru fiecare grup de muncă;

Ø  împărţirea obiectivelor şi a valorilor între muncitori şi supraveghetori;

Ø  autonomia, ca un semn al încrederii în angajat;

Ø  feedback din partea managementului privind performanţele şi responsabilităţile salariaţilor;

Ø  încrederea este în relaţie directă cu unele tehnici moderne de management şi anume: creşterea responsabilităţii, managementul participativ, managementul prin obiective, etc

Așadar, chiar dacă nu toată lumea va proceda etic, nu înseamnă că trebuie să renunțăm ci să fim un exemplu pozitiv pentru că împreună putem schimba în bine mediul de afaceri și societatea românească! Cred în România noii generații de antreprenori!

Bianca Tudor, astăzi cu aprecieri pt voi toți cei care nu ați renunțat la etica în afaceri!

P.S– Ne vedem la Elite Business Club Cluj Napoca cu tema Mindset for Business Success, 22 Octombrie, ora 17.30 la Blitz Events, înscrierile la mihaela.stoica@ebw.business

Articole anterioare:

IMM-urile pot schimba fața economiei românești!

Profitabilitatea companiei, o banalitate sau un element esențial?

Scurt ghid de bune practici în online

Încetează să-i mai motivezi. Începe să-i inspiri!

Este greu să fii femeie antreprenor în România?

Este greu să fii femeie antreprenor în România?

Un networking de success are la bază comunicare constructivă, deschidere și reciprocitate.

Corporatistul și pasiunea transformată în antreprenoriat

Despre brandul personal, promovare și construcție

Este bine să fim surzi uneori?

Astăzi, despre teama de succes

Primul meu editorial în revista Careers & Business

Bianca Tudor, Owner Elite Business Women: „Din 750.000 de companii doar 40.000 sunt profitabile. Avem nevoie de o cultură antreprenorială în România”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here