Trei antreprenori, o viziune comuna și un proiect smart – Natural Sins

0
George, Ramona și Andrei, fondatorii Natural Sins
George, Ramona și Andrei, fondatorii Natural Sins

Natural Sins este un proiect care are la bază trei tineri antreprenori, fiecare cu background în sfera pe care o reprezintă în cadrul companiei. Ramona Păun are 27 ani, este antreprenoare și mamă a doi copii, iar în cadrul Natural Sins ocupă funcția de Production Manager. A făcut această alegere de a deveni antreprenor pentru a-i permite să se exprime complet și de a avea libertatea de gândire și libertatea de a lua decizii privind compania. Andrei Raicu este Director de Vânzări, cu o experiență în companii multinaționale de peste 12 ani. La un moment dat a decis că este timpul să aplice experiența acumulată într-un proiect personal în care să își folosească abilitățile dobândite. Proiectul Natural Sins l-a cucerit din prima pe Andrei deoarece avea o dorință mai veche de a crea un brand românesc cunoscut la nivel național și internațional, cu un produs nou și inovator. Andrei Raicu, alături de cei doi parteneri, Ramona Păun și George Liloiu, este foarte încrezător și motivat să crească împreună acest business, își dorește să ofere produse sănătoase și noi în cât mai multe lanțuri naționale de magazine. George Liloiu este Director Marketing Natural Sins și susține că proiectul l-a luat prin surprindere. Acel gen de surprindere pe care o ai atunci când nu știi ce se întâmplă în spatele unei uși, dar odată deschisă, te trezești la o petrecere pe gustul tău. În cei 34 de ani ai săi, a învățat că lucrurile bune în viață nu sunt gratuite, ci câștigate prin efort și o doză bună de noroc.

C&B: Cum a început acest proiect?

Ramona Păun: A început printr-un rău transformat în bine și anume faptul că a fost destul de greu de găsit gustări sănătoase, la un preț accesibil, pentru cei doi copii ai mei.

După ce am făcut câteva verificări pe piață și am analizat tendințele generale ale pieței mi-am validat sentimentul cu fapte. Următorul pas a fost extinderea echipei: l-am convins pe Andrei Raicu, un om în care aveam încredere, că Natural Sins este oportunitatea vieții sale de a începe o afacere. El este acum Sales Manager. Apoi l-am adus pe George Liloiu.

Împreună am creat acest proiect, Natural Sins, prin care ne dorim să îmbunătățim viețile consumatorilor. Toate produsele noastre sunt 100% naturale, fără alte adaosuri.

Suntem trei prieteni care și-au dorit sa facă tradiționalele poame interesante pentru oameni. Natural Sins dorește sa ajute producătorii locali.

C&B: Ce vă doriți de la acest proiect?

Ramona Păun: Ne dorim să avem succes,sa fim prezenți în cât mai multe magazine.

George Liloiu: Faimă și bani! Nu, glumesc, doar faimă. Glumesc din nou. Îmi doresc să-l văd pe birourile colegilor, pe băncile din parc, în rucsacuri pe la metrou, în mâna unui trecător, în boluri de sticlă la petreceri. Într-un cuvânt: faimă. Glumesc!

C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescent și care sunt acum?

Ramona Păun: Am primit lecții valoroase de la cei apropiați, să îmi dezvolt o atitudine prin care să fac lucrurile să se întâmple, pe care o aplic și astăzi.

George Liloiu: Nu cred că aveam așa ceva. Putem să ne amuzăm împreună pe seama afirmației, dar este cât se poate de adevărată. Destul de târziu, am dus o luptă de convingere cu mine însumi să devin profesor de limba engleză, în ciuda talentului la desen pe care l-am arătat destul de devreme (talent moștenit de la tatăl meu). O luptă care, din fericire, s-a stins de la sine. Derulând în față, mi-am regăsit animalul spiritual în design, iar acum viziunile mele construiesc imaginea unor proiecte frumoase, un portofoliu de idei cărora trebuie să le dau viață. Earth without ART is just EH.

C&B: Ne puteți povesti, pe scurt, o întâmplare pozitivă și una negativă legate de activitatea dumneavoastră?

Ramona Păun: Avem un produs real, ceva care însoțește oamenii în viața lor de zi cu zi. Cele mai mari momente au fost pentru noi până acum: să ținem în mână prima pungă etichetată Natural Sins și să vedem oameni în magazine cu propriul produs în mână. A fost uimitor!

Cât despre o experiență negativă: a fost greu să intrăm pe piață, nu suntem atât de sprijiniți, așa cum s-a speculat.

George Liloiu: Mă gândesc acum la momentul în care am decis să fac un sampling cu produsele noastre în cadrul agenției la care lucrez. E foarte ușor să obții un feedback de la oamenii cu care nu împarți foarte multe pentru că presiunea este minimă si te mulțumești chiar și cu răspunsurile de complezență. Este cu totul altceva atunci când apelezi la feedback-ul oamenilor apropiați, la sinceritatea celor care contează. Spre fericirea mea, reacțiile au fost unele chiar foarte bune, lucru ce m-a bucurat enorm și mi-a dat acea doză de încredere că facem bine ceea ce facem.

În rest, cred ca am fost ferit de experiențe negative, dar, așa cum într-o familie nu poți împărți doar bucuriile, așa și noi, în Natural Sins, împărțim orice problemă pe care o întâmpină unul dintre noi și, într-un start-up ca al nostru, de probleme nu duci lipsă.

C&B: Ce le recomandați celor care doresc să dezvolte proiecte similare?

Andrei Raicu: Părerea mea este că trebuie să știi foarte bine încă de la început ce îți dorești și cine vrei să devii . Odată stabilită destinația și obiectivul final, oportunitățile încep să apară și e foarte important să le oferim atenție chiar dacă nu par de viitor din prima. Dacă au decis ce vor să facă și sunt hotărâți pe domeniul ales, importat este să te detașezi cât se poate de mult de rezultat și să muncești ca și cum ai avea deja succes, iar munca să fie o simplă plăcere.

Am învățat că cei mai liberi și fericiți oameni sunt aceia care iubesc ceea ce fac deoarece nu simt că muncesc și mai sunt și plătiți pentru asta.

George Liloiu: Sfatul meu este să se gândească bine la ce vor să facă pentru că de cele mai multe ori punem în față doar rezultatele finale, ne folosim doar de imaginea romantizată a succesului, fără să ne gândim foarte mult la toate obstacolele care vor apărea. Cum era vorba aia It gets worse before it gets better.  

C&B: Cum se raportează proiectul dumneavoastră la societatea, afacerile și carierele din România?

Andrei Raicu: Considerăm că facem parte dintr-un val de conștientizare colectiv asupra alimentației, prin care tot mai mulți cumpărători își doresc să consume alimente cât mai naturale, cu un conținut limitat de zahăr și fără simulatori artificiali de gust.

Datorită acestei nevoi ale pieței, ne-am gândit să susținem producția locală de fructe / legume și am creat fructele deshidratate Natural Sins, 100 % naturale, fără adaos de zahăr.

Suntem de părere că este o piață nouă în România, cu un potențial fantastic de creștere datorită materiei prime generoase și dorinței cumpărătorilor de a avea produse cât mai sănătoase și nutritive .Vrem să punem bazele acestei categorii de produse Fructe și legume uscate pe piața din România prin care să aducem produse noi la cererea cumpărătorilor și să oferim calitate prin fiecare pungă fabricată.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here