Sunt cu adevărat un General Manager bun?!

0
245

O întrebare pe care și-o pune fiecare om aflat pe o astfel de poziție. Dar de ce ar trebui să ne punem o astfel de întrebare și când trebuie să ne-o punem?!

Oamenii își pun întrebări atunci când vor să afle răspunsuri sau când vor să reflecteze asupra a ceea ce fac și ce obțin de la viață. Un General Manager își pune întrebarea dacă ceea ce fac este bine sau rău, atunci când se confruntă cu situații dificile în afacerea pe care o conduce și când lucrurile nu merg bine.

Cum există o știință a modului de a conduce o afacere, managerii care performează în business, sunt foarte interesați să afle ce anume îi poate ajuta să își crească, să își consolideze și să își controleze mai bine afacerea. În acest context, putem vorbi de un profil al general managerului de succes, care să aibă la bază abilități, competențe, expertize și certificări care să îi ajute în gestionarea unei afaceri.

Interesant ar fi să vedem un antimodel de conducere a unei afaceri și să reflectăm la ceea ce nu trebuie să fim. Așadar, vă invit să facem împreună un profil complet al General Managerului cu o abordare empirică.

Forme de manifestare a Managerului General empiric

  1. Nu are o abordare procesuală, sistemică și care să țină de un model de acțiune și rezultate previzibile. Din acest motiv, are o lipsă acută de control asupra rezultatelor dar suplinește acest lucru cu implicare și multă muncă.
  2. Capacitate mare de invoare, fiind în postura ca tot ce face să fie nou pentru el și asta îi dă un sentiment de putere și de siguranță.
  3. Nu este conștient de etapele parcurse în finalizarea unui obiectiv și din acest motiv, resursele alocate sunt cu până la 100% mai mari decât în situația unei abordări sisteice și conștiente.
  4. Când se află într-o situație de criză sau de stres major, țipă, urlă și are o abordare haotică sau pompieristică. Acest lucru duce la bulversarea celorlalți și la apariția haosului organizațional.

Avantajele sale

  1. Nu are bariere psihice, având libertate de acțiune în tot ce intreprinde.
  2. Se bazează pe intuiție și experiența anterioară, lucru ce îi conferă o viteză mare de lucru.
  3. Poate dezvolta o afacere de mare succes ca urmare a dezvoltării unor abilități de a interacționa cu cei din jur.
  4. Are o mare capacitate de a o lua de la zero, fiind de părere că nu are nimic de pierdut.
  5. Manifestă energie, dinamism și mult entuziasm în ceea ce face.

Dezavantajele sale

  1. Nu are o abordare conștientă și structurată, ceea ce îl face să descopere mereu alte căi prin care să își realizeze ce își propune.
  2. Are un cadru de referință foarte puternic și pe care nu îl schimbă, ceea ce duce la situația în care nu își schimbă punctul de vedere sub nicio formă, chiar și când este conștient că greșește.
  3. Nu are control asupra resurselor. Are tendința de a începe ceva cu un buget și să termine cu dublarea acestuia.
  4. Nu poate controla întotdeauna rezultatele, decât cu foarte mari eforturi și resurse mari.

 

La celalalt fir al abordării unei afaceri, avem un General Manager profesionist, care are competențe consolidate în conducerea oamenilor și a afacerilor. Este specialist în cel puțin cinci funcțiuni cu rol strategic în performarea afacerii, cum sunt; vânzări și marketing, financiar-contabil, Resurse Umane, logistică și warehousing, Purchasing.

Pe de altă parte, are competente în coaching și mentoring și este foarte interesat de up-gradarea continuă a competențelor sale.

Am cunoscut General Manageri care au afaceri de succes doar pentru că pot controla indicatorii de business, procesele de business, competențele și expertizele oamenilor și mai ales, au descoperit că deasupra lor este doar cerul, adică se pot dezvolta și face orice își doresc ei.

Ca atare, cum trebuie să fie un General Manager profesionist?!

Mulți General manageri spun cu toată convingerea că nu este necesar să avem competențe aprofundate pe câteva funcțiuni cheie și asta pentru că nu mai au ce să facă managerii de funcțiuni, lucru total greșit. Dacă nu avem competențe pe principalele funcțiuni ale unei companii, de unde știm că managerii de funcțiuni fac ce trebuie?!

 

Dacă vorbim despre compețentele minime fundamentale, acestea sunt urmatoarele:

Management Organizatoric și strategic

  • Auditarea companiei
  • Stabilirea coordonatelor fundamentale ale unei afaceri; viziune, obiective strategice și operaționale
  • Reorganizarea strategică a companiei
  • Mecanisme de accelerarea performanțelor organizației
  • Realizarea și implementarea unei strategii “Corporate” sau de business

Marketing

  • Realizarea și implementarea politicilor de produs, prețuri, distribuție și promovare
  • Competențe în targetarea pieței, segmentarea clienților și poziționarea produselor și serviciilor companiei
  • Analiza și restructurarea portofoliului de produse
  • PR & Publicitate
  • Strategia de marketing

Vanzari

  • Segmentarea bazelor de date targhetate
  • Implementarea unei metodologii de contactare, ofertare, negociere și închidere a contractelor
  • Realizarea și implementarea unei strategii de ascensiune și consolidare a vânzărilor

Resurse Umane

  • Recrutarea, selecția și integrarea organizațională a noilor angajați
  • Redesign Organizațional;structura organizatorică, stabilirea workflow-ului dintre posturi și departamente
  • Indicatori și standarde de performanță
  • Evaluarea performanțelor angajaților
  • Sisteme de salarizare
  • Dezvoltare organizațională; cultura de coaching și mentoring, cultura de feedback,etc

Financiar – Contabil

  • Cunoașterea legii 82/91; L31,etc.
  • Gestionarea unui tablou de board cu principalii Indicatori de business analysis; profitabilitate, rentabilitate, lichiditate și solvabilitate.
  • Mecanismele de gestionare ale patrimoniului companiei
  • Mecanismele de control ale balanțelor și bilanțului contabil

Leadership transformational

  • Competente în Coaching și mentoring
  • Competențe în echilibrarea și transformarea pozitivă a angajaților
  • Motivarea psihologică a angajaților

Care este reversul medaliei de a fi un General Manager profesionist?!
Multă vreme am crezut cu toții, cei implicați în conducerea unei afaceri, că a avea bani, putere și competențe aprofundate în busines, este mai mult decât să avem sănătate, echilibru și o familie bine consolidată.

Dacă am avut norocul să întâlnim “revelația supremă” și să ne dăm seama că sunt și alte priorități în viață, și mai ales, să luptăm pentru a le aduce pe toate celelalte aspecte ale vieții personale la un nivel care să ne satisfacă. Cu alte cuvinte, echilibrul este cuvântul de bază în a fi un General Manager bun!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here