Suciu despre Mercedes: E ca la Radio Erevan. L-am pierdut, dar nu l-am avut niciodată

0

Şeful Departamentului pentru Investiţii Străine şi Parteneriat Public-Privat, Manuel Costescu, a fost întrebat de jurnalişti, miercuri, la Guvern, cum îşi explică faptul că firma Mercedes nu a considerat România o "alegere strategică" pentru o investiţie de 500 de milioane de euro, adică mai mult de o treime din totalul investiţiilor pe care le anunţă Invest România, şi investitorul german a ales Polonia.

"Domnul vicepremier (Costin Borc-n.r.) a explicat astăzi, ce aş mai avea de adăugat, avea de a face cu distanţa şi infrastructura. Trebuie înţeles că o firmă mare, cum ar fi Daimler, cum ar fi Airbus, cum ar fi mulţi investitori au în paralel multe proiecte. Noi, ca Invest România, purtăm dialoguri cu toţi aceşti investitori pe multe planuri. Unele din proiecte nici nu suntem consideraţi pentru că au alte viziuni şi asta nu înseamnă nimic, este doar derularea normală a lucrurilor", a spus Costescu.

În acest context, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, a simţit nevoia să intervină.

"Dacă-mi daţi voie doar să adaug ceva în legătură cu acest proiect. E ca la Radio Erevan: <<L-am pierdut, dar nu l-am avut niciodată!>> în sensul că acest proiect nu a fost niciodată un proiect care s-a aplicat României în termeni concreţi. Aşa că nu prea am pierdut pentru că nu am avut ce să pierdem. Acea discuţie punctuală, pe acel proiect care acum s-a dus în Polonia, n-a ajuns la un nivel de discuţie aplicată. De la bun început România a fost exclusă din acel proiect în momentul în care s-a făcut evaluarea", a spus Suciu.

El a confirmat că premierul Dacian Cioloş a avut mai multe discuţii cu grupul Daimler, dar nu referitoare la investiţia care se va face în Polonia.

Prezent la conferinţa Industria Auto, organizată miercuri de Ziarul Financiar, ministrul Economiei, Costin Borc, a spus, referindu-se la alegererea concernului Daimler de a plasa o investiţie de 500 de milioane de euro în Polonia, România nu ar fi întrunit condiţiile. "Condiţia principală în investiţia Daimler era ca producţia să se ajungă în maxim 17 ore de la poarta fabricii la uzina din Bremen, iar din această perspectivă Sebeş nu a fost un competitor serios pentru fabrica de motoare din cauza lanţurilor logistice impuse de producător", a comentat Borc.

 

Sursa: Mediafax

Sursa foto: Pixabay

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here