Simona-Claudia Dobre, Managing Partner TAGline: „Coaching-ul și facilitarea se combină fericit cu zona de comunicare și relații publice.”

0
Simona-Claudia Dobre, Managing Partner TAGline
Simona-Claudia Dobre, Managing Partner TAGline
[Total: 1    Average: 5/5]

Simona-Claudia Dobre este Managing Partner la TAGline. Are mai bine de zece ani de experiență în media de business și peste opt ani de senior consultant în comunicare strategică și relații publice. A lucrat în trei ministere diferite, a consiliat doi miniștri și un secretar de stat, iar din 2015 este coach certificat și lucrează cu manageri și antreprenori în proiecte de dezvoltare personală și organizațională.

C&B: Simona, cum ai descriere sau defini activitatea ta?

Simona-Claudia Dobre: „Activitatea mea principală este în zona de consultanță în comunicare strategică și relații publice. Pe scurt, concep alături de clienții mei strategii de comunicare, pe care ulterior le și implementez împreună cu ei și/sau cu echipele lor de comunicare și marketing. Stilul meu de lucru este de a respecta întotdeauna identitatea clientului. Astfel, lucrez împreună cu clienții mei la creionarea unor imagini publice autentice, sincere, care să arate ce are de oferit compania respectivă lumii și/sau care este valoarea adăugată pe care o aduce în univers fiecare client în parte. Coaching-ul și facilitarea se combină fericit cu zona de comunicare și relații publice. Sunt situații în care clienții nu știu exact ce vor și atunci folosesc metode din coaching pentru a ajunge împreună la setarea unor obiective realiste. Sunt, de asemenea, și situații în care clienții sunt într-un proces de transformare, iar prin coaching ajung să dobândească mai multă claritate. De asemenea, facilitarea îi ajută să ajungă la soluții atunci când au un blocaj sau când vor să vadă lucrurile dintr-o perspectivă superioară.”

C&B: Cum sună povestea evoluției tale?

Simona-Claudia Dobre: „Încă din vara anului 2000, din primul an de facultate, am început să scriu în presă și mi-a plăcut foarte tare să fac asta. Până în 2011, lucrasem în multe dintre redacțiile din presa centrală, unde rând pe rând avansasem în ierarhia profesională. De exemplu, cei mai mulți ani din activitatea jurnalistică i-am petrecut în trusturile Realitatea – Cațavencu și ProTV. În 2011, am decis să încep un alt drum, din cauza unui context personal, în care stresul acumulat în atâția ani de presă începuse să își arate colții, iar analizele medicale să nu arate tocmai bine. Am ales comunicarea și relațiile publice și nu am greșit. Am continuat însă și scrisul și am coordonat vreme de câțiva ani o publicație din zona de energie, sectorul energetic fiind una dintre marile mele pasiuni. Și acum scriu și pentru clienți, dar și pentru cititori. Sunt blogger în Adevărul, dar scriu și pe blogul meu, simonadobre.ro. Destul de rar, deocamdată, dar mi-am promis că îmi voi relua activitatea într-un ritm constant. Din 2011 și până în prezent am colaborat cu zeci de antreprenori și manageri, cu șefi de ONG-uri, dar și cu doi miniștri și cu un secretar de stat. Faptul că am lucrat și în companii antreprenoriale, și în multinațională, și la stat, și la privat, îmi dă o perspectivă completă asupra României de astăzi, asupra mentalităților și îmi este foarte ușor să creez mesaje cheie pentru diverse categorii de audiență, mult mai ușor – cred – decât celor care nu au avut toate aceste experiențe.”    

C&B: Care erau viziunile tale în copilărie/adolescență și care sunt acum?

Simona-Claudia Dobre: „În copilărie și în adolescență îmi doream să fiu văzută, apreciată și să ajut oamenii, să-i fac să aibă mai multă încredere în lume, în viață, să se deschidă și să se bucure de tot ceea ce au. Îmi doream să am în jur oameni buni, onești și inteligenți, de la care să am întotdeauna câte ceva de învățat. Cum am avut întotdeauna un profil de susținător al celor din jur, o sensibilitate și o empatie ieșite din comun (treaba asta fiind cu dus și întors), dacă mă uit cu atenție, viziunile mele nu s-au schimbat. Cred în continuare în cinste, în sinceritate, în autenticitate, în bunătate și văd în oameni esența lor. Ajut de fiecare dată când pot pe oricine îmi cere ajutorul și mă străduiesc să fiu corectă și sinceră. Am, desigur, și niște costuri colaterale pentru toată activitatea asta, pe care unii o văd ca fiind o naivitate, alții ca pe o oportunitate de a profita, dar îmi asum integral aceste costuri. Fac parte din joc.”

C&B: Povestește-ne o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea ta!

Simona-Claudia Dobre: „Cred că una din experiențele pozitive care mi-a adus multă bucurie este legată de momentul când un client mi-a spus că în urma articolelor apărute în presa de business despre el și activitatea sa, la care lucrasem împreună, a ajuns să câștige un contract de peste 150.000 de dolari. O experiență negativă este cea legată de un alt client, care negocia la sânge contractul cu mine (așa făcea, de altfel, cu toți furnizorii) până într-o bună zi când l-am întrebat dacă nu ar vrea să-l plătesc eu ca să lucrăm împreună.”

C&B: Oferă sfat/sfaturi pentru cei aflați la început sau indeciși!

Simona-Claudia Dobre: „Dacă vrei să începi o carieră în relații publice, sfatul meu este să studiezi foarte bine piața și să găsești o agenție sau o companie unde lucrează oameni competenți, care sunt însă și capabili și dispuși să te învețe. Dar dincolo de asta, cred că cel mai important sfat pe care ți-l pot da este să nu minți. Dacă ești indecis dacă ăsta e drumul tău sau nu, mie îmi e clar că nu e drumul tău pentru că meseria asta necesită pasiune și entuziasm. J Încearcă social media sau blogging/vlogging! Dacă ai necesități legate de activitatea pe care o desfășor, înseamnă că ești ori antreprenor, ori manager așa că te invit să ne cunoaștem, să stăm de vorbă și îți promit că îți voi da cel puțin un sfat valoros. Va fi gratuit, pentru că întotdeauna am crezut și voi continua să cred că lumea aia mai bună pe care ne-o dorim cu toții pornește de la fiecare.”

C&B: În cazul tău, pentru ce sau cu ce se luptă Raționalul și Sentimentalul?

Simona-Claudia Dobre: „Iată o întrebare foarte grea! Raționalul cu Sentimentalul se luptă de exemplu când îmi place mult un potențial client și/sau business-ul pe care vrea să-l facă sau deja îl are, dar care nu are bani să plătească serviciile mele. De obicei, e remiză. 🙂 Îi dau câteva sfaturi gratis, îl ajut eventual să ajungă și la o emisiune sau îi facilitez un prim articol, totul ca parte a unui kit gratuit de promovare. Cred mult în Dăruind, vei dobândi și asta fac.”

C&B: Dă o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!

Simona-Claudia Dobre: „Suntem într-un proces de maturizare cu toții. Acum 30 de ani, am resetat cadrul și de atunci îmbinăm mentalitățile post-comuniste cu cele capitaliste fiecare într-un amestec propriu, pe care avem tendința să-l considerăm mai adecvat decât pe cel al vecinului. Încet, încet începem însă să ne trezim, să ne ajutăm mai mult, să fim mai solidari, să construim comunități și bune vecinătăți.”

Despre TAGline

TAGline este o agenție de comunicare strategică și content marketing, înființată în anul 2011, care oferă servicii integrate de comunicare, coaching și facilitare pentru antreprenori și manageri. Membrii echipei noastre au experiență în realizarea de campanii de comunicare pentru filialele locale ale unor multinaționale, pentru companii antreprenoriale, pentru asociații profesionale, precum și pentru organizații guvernamentale și neguvernamentale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here