10 sfaturi pentru antreprenori de la Richard Branson

0

Richard Branson este fondatorul grupului de firme Virgin Group, care cuprinde mai mult de 400 de companii, peste 50.000 de angajați și operează în 50 de țări.

Printre firmele incluse în Virgin Group se numără casa de muzică Virgin Records și compania aeriană Virgin Atlantic, hoteluri, companii de telefonie mobilă, bănci, firme de turism, servicii matrimoniale, servicii financiare, transporturi feroviare.

Prima afacere a lui Branson a fost o revistă numită Student, apărută la 26 ianuarie 1968, când Branson avea doar 18 ani.

În 1970 Branson înființează prima companie, Virgin Mail Order Records, cu care a început să vândă înregistrări muzicale prin poștă. Afacerea a crescut mai târziu într-un magazin de cărămidă și mortar, s-a transformat ulterior într-un studio de înregistrări, care în cele din urmă a devenit Virgin Records. Branson a reușit să intre astfel în lumea milionarilor la vârsta de 23 ani.

În același an, Branson a cumpărat Necker Island, pentru care a plătit doar 180.000 dolari, pentru a construi o stațiune de lux. Construcția complexului de pe insulă a durat cinci ani și o investiție de 10 milioane dolari, însă în 2006 Branson a estimat că Necker Island are o valoare de cel puțin 60 milioane dolari. Întreaga insulă poate fi închiriată pentru 60.000 dolari pe noapte. Branson mai deține un catamaran de lux, Necker Belle, ce poate fi închiriat pentru 110.000 dolari pe săptămână.

Revista Time a extras cele mai importante sfaturi oferite de Branson care te pot ajuta să ai un business de succes.

  1. Nu poți avea success cu o afacere care nu te face mândru

„Când am lansat Virgin dintr-un subsol din Londra de Vest n-am avut cine știe ce plan sau strategie. Nu mi-am propus să construiesc un imperiu. Pentru mine, să construiești o afacere înseamnă mai ales să faci ceva de care să fii mândru, să aduci împreună oameni talentați și să creezi ceva care să aducă o schimbare reală în viețile altor oameni”.

  1. Vorbește mai puțin, ascultă mai mult

„Nu poți să asculți pe cineva decât dacă taci, nu-l întrerupi și nu te gândești la ce vei spune înainte de a-și termina ce are de spus”. Branson poartă mereu la el un carnețel ca să poată nota ce spun alți. E arma lui secretă în afaceri, susține.

  1. Ai curajul să riști! Nu există eșec total.

Una dintre motourile favorite ale lui Branson este: „Curajosul poate că nu trăiește pentru totdeauna, dar precautul nu trăiește deloc!” Orice afacere implică riscuri. „Fii pregătit să fii pus la pământ”, spune Branson, „pentru că succesul vine rar din încercări sigure”. Și adaugă că nu există eșec total.

  1. Prima impresie e esențială. La fel și a doua

„La prima impresie îți câștigi clienții, de obicei. Prima impresie e extrem de importantă, dar la fel de importantă e și a doua”, spune Branson. A doua oară când un client contactează Virgin e de obicei din cauza unor probleme cu produsul sau serviciu. Cum te prezinți, tu și afacerea, în astfel de situații spune multe despre felul în care marca ta menține relații bune cu clienții și depășește obstacolele.

  1. Nu poți face singur totul

„Arta delegării e una dintre abilitățile de bază pe care orice antreprenor trebuie să le stăpânească. E imposibil să faci singur totul și imposibil să fii bun la orice faci”. De aceea, Branson îți recomandă să găsești oameni care să te suplinească acolo unde nu excelezi. „Delegarea îți dă, de asemenea, timp pe care să îl petreci cu familia, ceea ce e cu adevărat cel mai important lucru din viață”.

  1. Fă  lucruri care să te diferențieză de ceilalți

„Sunt încă multe lucruri care nu au fost descoperite, inventate sau realizate”, spune Branson. Intrarea pe noi teritorii poate da naștere unor idei noi și unor inovații.

  1. Nu există noroc atunci când clădești o afacere

Branson nu spune că nu există noroc, ci că îl poți schimba și manipula prin simplu fapt că nu te temi de eșec. „Acei oameni și afaceri care sunt considerați mai norocoși ca alții sunt în general aceia care sunt pregătiți să-și asume cele mai mari riscuri și să cadă în picioare”.

  1. Fă-i pe angajați să se simtă liberi

Angajații trebuie să se simtă liberi și încurajați să se exprime liber, fără limite rigide.

  1. Nu experiența unui candidat este cea mai importantă

Unii oameni au o abilitate specială de a îndeplini anumite sarcini, dar abilitățile pot fi învățate aproape întotdeauna. Branson recomandă ca atunci când angajați pe cineva să vă concentrați pe personalitate și mai puțin pe ceva ce ai vedea în CV.

  1. Fii un lider, nu un șef

„Un șef ordonă, un lider organizează. Un lider bun e cineva care nu doar că își pune în practică ideile, dar îi și inspiră pe alții să vină cu idei noi”.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here