Românul care a făcut business de performanță în cel mai sărac continent

0
15

Emilian Popa, 41 de ani, este un român care a făcut bussines la nivel înalt în Africa ,  după ce a descoperit potențialul acestei piețe.  Astfel, a ajuns  să conducă operațiunile Groupon Africa de Sud și a făcut un mare succes pe Continentul Negru.

 Lamoda.ru (Rusia), Wimdu.com(Germania și China), Zando.co.za (Africa de Sud), Jurnia.com (Nigeria), Jabong.com (India) și, evident, Groupon.co.za (Groupon din Africa de Sud) sunt unele dintre cele mai rapide companii de eCommerce din lume, la care a contribuit și Emilian, în calitate de antreprenor de succes din Africa. Pe lângă multiplele lui investiții, în general în eCommerce, este și director al fondului de investiții Digital Growth Africa Middle East (DiGAME). Anterior, a activat și în Africa Internet Accelerator, incubator de investiții cu fonduri Naspers, entitate care deține în România eMag.ro.

 Emilian a ajuns în Africa din dorința de a îmbina utilul cu plăcutul. Mai exact, a tins să-și inițieze o afacere în Africa de Sud, dar și să trăiască așa cum și-a dorit, într-un loc minunat, cum e Cape Town. În spatele acestei decizii se află și sentimentul economic conform căruia Africa este „următoarea frontieră de business”, oportunitățile în regiune fiind enorme.

 Chiar dacă oportunitățile au fost multiple, lui Emilian nu i-a fost ușor să-și construiască un plan de business în Africa. Au existat dificultăți operaționale – distanțe, lipsa de infrastructură, impedimentele legale, lipsa de furnizori de servicii pe care să te poți baza și, poate cel mai important, lipsa de resurse umane pregatite.

Românul a dezvăluit și o diferență între antreprenorii africani față de cei europeni. În Europa de Vest este, în general, mentalitatea conform căreia este OK să ai eșecuri, înveți tot timpul din ele. În alte societăți, mai ales în Asia, eșecul nu este acceptat de societate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here