De ce nu au românii încredere în angajator

0
23

Potrivit unui studiu realizat de Ernst & Young România, lipsa unui leadership puternic, percepţia inechităţii în privinţa lefurilor şi lipsa corectitudinii faţă de modul în care sunt compensaţi îi determină pe angajații români să nu aibă încredere în angajator.

Doar 24% dintre cei intervievaţi au declarat că au încredere foarte mare în firma la care lucrează, iar factorii care determină acest lucru se referă la respectarea promisiunilor, comunicarea deschisă şi corectitudinea în privinţa acordării beneficiilor şi compensaţiilor.

Stabilitatea locului de muncă nu este printre factorii care determină salariaţii să aibă încredere în angajator.

Unul din patru angajaţi din România nu are încredere în angajator şi doar 7% dintre salariaţi consideră că sunt recompensaţi corect pentru succesul companiei, arată rezultatele unui studiu EY România, privind piaţa muncii.

România este aproape la jumătatea nivelului de încredere în angajator din încrederea globală. EY a realizat şi un top 5 al efectelor lipsei de încredere în angajator, aşa cum se manifestă în România.

33% dintre angajaţi consideră că îi face să fie mai puţin implicaţi şi productivi, 45% muncesc doar minimul de ore necesar, 76% vor să caute alt loc de muncă, 28% critică compania, 27% depun mai puţin efort pentru a face o muncă de calitate.

Studiul mai arată că românii nu sunt la fel de interesaţi de salariul liderului, precum angajaţii de la nivel global. Astfel, 16% din angajaţii români consideră că salariul liderului este disproporţionat în raport cu performanţa financiară a companiei, în timp ce la nivel global procentul este de 31%. În schimb, lipsa unui leadership puternic reprezintă un factor important pentru 64% dintre angajaţii români, în ceea ce priveşte încrederea în angajator. La nivel global, procentul este de 46%.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here