Povestea din spatele spotului refuzat de Adidas

0
Adidas
Sursă foto: Zoutube
Cu toţii am văzut reclama pentru Adidas realizată de un student, care nu a fost acceptată de către companie. Extrem de share-uită, şi pe bună dreptate, reclama a devenit una dintre preferatele internauţilor. Totuşi, care este povestea din spatele videoclipului “Break Free” de 1 minut şi 40 de secunde şi cine este Eugen Merher, omul din spatele acesteia?

Reclama, care a strâns până acum 5 milioane de vizualizări, a fost denumită „cea mai bună reclamă pentru Adidas” de către internauţi. Are ca personaj central un bătrânel, fost participant la maraton, care-şi duce ultimii ani din viaţă într-un azil pentru bătrâni. Din clipa în care acesta îşi regăseşte vechea şi uzata lui pereche de adidaşi, nu se poate opri din a vrea să “evadeze” (în engleză – Break Free).

Totuşi, angajaţii azilului nu îi permit să iasă, moment în care toţi ceilalţi colegi ai săi se mobilizează pentru a-l ajuta pe protagonist să părăsească facilitatea. Spotul a avut un impact emotional atât de mare în toată lumea pentru faptul că reprezintă dorinţa care stă în fiecare dintre noi de a evada din propria noastră rutină.

Ce se ascunde în spatele spotului publicitar?
Adidas
Sursă foto: Adweek

Regizorul videoclipului şi-a luat inspiraţia din familie, după cum a declarat pentru Adweek. La baza personajul din reclamă stă o rudă îndepărtată de-a lui, care a decedat în urmă cu un an.

Acesta, deşi era senior, îşi păstra spiritul tânăr şi obişnuia să meargă pe jos 2,5 kilometri doar pentru a-i aduce flori soţiei sale. De asemenea, bătrânul era întotdeauna la zi cu ultimele noutăţi şi obişnuia să aprecieze meciurile de baschet. A combinat imaginea rudei sale cu percepţia sa despre sport: prin practicarea oricărui sport, te eliberezi de griji şi-ti găseşti libertatea.

Cine este Eugen Merher?

Eugen Merher are 26 de ani, este născut în Republica Moldova şi s-a stabilit în Germania de 20 de ani. Este student în al patrulea an la Academia de film Baden-Württemberg din Germania. El este cel care a scris şi regizat spotul publicitar cu doi ani în urmă.

Reclama a fost făcută în al doilea an de studiu al lui Merher şi a fost filmat în doar două zile şi jumătate în ianuarie 2015. Cu un buget de 1,500 de euro de la Academie şi încă 2,000 de euro din propriul buzunar, studentul a reuşit să facă un videoclip profesionist, care a devenit cunoscut în întreaga lume.

Adidas
Sursă foto: Scary Mommy

Îngropat în proiecte în fiecare semestru, Merher a uitat complet de spot până recent, când Sebastian Ritzler a găsit o melodie potrivită de fundal, şi anume o compoziţie a lui Alex David, compozitorul lui preferat.

Legătura cu brandul Adidas şi nu altul, a fost faptul că, în anii ‘70, Adidas producea foarte multe modele de adidaşi de maraton, spre deosebire de Nike.

Tânărul a trimis mail departamentului de comunicare al celor de la Adidas atât înainte, cât şi după producerea spotului. Răspunsul lor a fost negativ, motivul găsit de aceştia fiind că primesc nenumărate de astfel de mail-uri, însă ei au propria lor firmă angajată pentru publicitate.

Totuşi, după toată atenţia pe care a primit-o spotul publicitar, Adidas probabil ar fi dorit să îşi regândească poziţia. Nouă ne rămâne doar să urmărim videoclipul pe repeat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here