Mirela Cristina Moraru: „Dacă în trecut mi se spunea blonda de la BARD, acum mi se spune doamna Bionike.”

0
Mirela Cristina Moraru
[Total: 1    Average: 5/5]

Mirela Cristina Moraru este medic cu rezidenţiat în Medicină de Urgenţă. Are un MBA Antreprenorial, este antreprenor din octombrie 2009 și CEO pentru două companii (Ramido Staff și Terra Distrimed). Este, de asemenea, speaker în conferinţele despre sân și acces vascular pentru tehnici și materiale inovatoare necesare atât biopsiei de sân, cât și accesului vascular, trainer și consultant în dermatocosmetice pentru brand-ul BioNike. Activă, optimistă, energică și plină de idei. Se consideră o locomotivă și adoră provocările. Și-ar dori o clonă care să o ajute. Mamă pentru doi copii, o persoană deschisă, iubește oamenii care zâmbesc și sunt optimişti. Fuge de pesimişti, depresivi şi indecişi.           

C&B: Cum sună povestea carierei sau afacerii dumneavoastră?

Mirela Cristina Moraru: „Cred că sună frumos, chiar dacă pe alocuri pare incredibil. Am terminat Facultatea de Medicină la Târgu Mureş, în 2004. Un an mai târziu, în 2005, în timpul stagiaturii (ultima promoţie care a beneficiat de aşa ceva) neajungându-mi salariul de medic stagiar am trimis CV-uri la firme de medicamente şi de dispozitive medicale. Am fost la câteva interviuri pentru un post într-o firmă de medicamente, dar toate îmi cereau să renunţ la rezidenţiat. Am ales o companie italienească care vindea ace de biopsie. Pot fi tare mândră de acea perioadă pentru ca am avut câteva succese care mai târziu m-au ajutat foarte mult. De exemplu, împreună cu dr.Palaghita Marilena am schimbat tehnica de biopsiere a ficatului în Institutul Bals. În 2006 m-am angajat la o companie mult mai mare, cu 10 depozite în ţară, eram singurul lor medic angajat, treptat din product manager am ajuns director de vânzări naţional, iar din 2007 am intrat la rezidenţiat. Viaţa mea curgea între gărzi la Pantelimon și firmă. Ajungeam să lucrez și 36 de ore continuu.

În august 2009 unul dintre marii furnizori venind în vizita anuală pentru stabilirea targetului și planului de vânzări, reprezentantul a spus că vrea să vorbească numai cu mine. Plecînd de la întâlnire, îl sun pe al meu soţ şi povestindu-i ce s-a întâmplat în cadrul întâlnirii mi-a sugerat să cer distribuţia produselor. Mi s-a părut o idee bună și l-am sunat pe reprezentant să-l întreb dacă doreşte să ne revedem într-un timp. A fost foarte deschis la o nouă discuție. În final, îmi spune că dacă îmi fac firmă singură sau cu soţul meu, mă va susţine necondiţionat. Din 2009 până în 2014, când ne-am angajat primul om, împreună cu soţul meu am adus firma pînă la un milion de euro dintr-un apartament cu 3 camere în Apărătorii Patriei, în timp ce familia ni se mărise de la 3 la 4 persoane.

În noiembrie 2014 in noiembrie am vizitat expoziţia Medica Dusseldorf, cea mai mare expoziţie de dispozitive medicale. Am primit un beauty box de la firma BioNike Italia. Provenind dintr-o familie de atopici, am fost reticentă, pentru că orice cremă pe care o încercasem înainte nu o puteam folosi mai mult de 2,3 zile. Totuși, mă atrăgea faptul că nu aveau conservanţi sintetici, iar toate produsele erau testate pentru alergia la Nichel. Le-am testat şi din acel moment am fost clientul lor pe viaţă. Neavînd distribuitor pentru România, au semnat contract cu mine, cu Terra Distrimed. Dacă în trecut mi se spunea blonda de la BARD, acum mi se spune doamna Bionike.”

C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?

Mirela Cristina Moraru: „În copilărie am fost îndrăgostită de matematică. Bunica mea îmi spunea să mă fac farmacistă sau doctoriță – spunea că am sufletul bun și că-mi place să ajut oamenii. Pe atunci, mă visam chirurg plastician pentru copii, să-i pot face pe toţi copiii să zâmbească. Cei drept, iubesc foarte mult copiii, casa noastră este mai tot timpul plină de copii (ai nostril și ai prietenilor, etc). Să spunem că, într-o oarecare măsură, îi ajut pe cei mici cu probleme de piele cu ajutorul cremelor.

Când să dau la liceu mi-am dorit Mate-Fizică, dar mama nu a acceptat si am urmat Liceul Sanitar Ploiești (ultima promoţie), spunându-i mamei că fac medicina pentru ea și ASE-ul pentru mine. Ea nu-și dorea să mă vadă toată ziua cu ochii în cifre. Uite că am urmat Medicina și cursuri de economie (MBA antreprenorial ASEBUSS) şi m-a văzut şi cu ochii în cifrele firmelor mele…Toate acestea coroborate m-au ajutat în ceea ce am făcut, dar mai ales perseverenţa și motivaţia.”

C&B: Vă rugăm să ne povestiți o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră!

Mirela Cristina Moraru: „Experienţă pozitivă este succesul primei firme – Ramido Staff. Cum știm că rata de insucces a unei firme nou înfiinţate este foarte mare, faptul că am avut success de la început, faptul că nu am avut datorii sau credite și că acestă firmă ne-a ajutat, pe mine şi pe familia mea să ne fie mai bine, este cea mai frumoasă experienţă.

O experienţa negativă am întâmpinat cu farmaciile şi care m-a uimit. Credeam că pe farmaciste le interesează ce conţine produsul pe care îl vând pentru a ştii ce să ofere clientului pentru problema lui. Real, pe majoritatea celor cu care am intrat în contact nu le-a interesat decât dacă produsele au reclamă TV, dacă sunt ieftine şi sunt cunoscute sau dacă vin prescripţii de la medic. Nu au fost interesate de un adaos mai bun și nu au fost interesate de ceea ce le oferă produsul în sine.”

C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau  indeciși?

Mirela Cristina Moraru: „Să aibă curaj, să fie determinaţi, să nu plece la drum îndoiţi, să aibă ceva experienţă (ar fi de preferat), să aibă viziune. Şi în ceea ce faci să faci tot posibilul să devi din ce în ce mai bun. Antreprenoriatul este o suma de decizii, viziune, muncă și determinare.”

C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!

Mirela Cristina Moraru: „Societatea românească din ziua de azi este destul de dezlânată, neuniformă. Este împărţită între marii giganţi şi micile afaceri, ceea ce nu trebuie să ne sperie prea mult. Fiecare îşi găseşte locul.

Legătura strânsă ce creează simbioza perfectă dintre societate și mediul de afaceri nu se poate face decât prin dezvoltarea carierei profesionale. 

Este foarte important ca fiecare individ aspirant la o carieră să se gândească încă de la început că, prin aportul adus personal în activitatea de zi cu zi, contribuie esențial la dezvoltarea mediului de afaceri și implicit a nivelului de trai al întregii societăți în ansamblul ei.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here