Metodologie nouă în consultanţa aplicată

0
metodologie
Piaţa serviciilor de consultanţă în management, în România, este încă una fragmentată şi neomogenizată, formată din puţini „jucători mari” şi mulţi „jucători mici”. Potenţialul de dezvoltare este în continuare unul de grad ridicat, atât pe termen mediu, cât şi pe termen lung.

În 2017, bugetele companiilor antreprenoriale, pentru consultanţa aplicată, vor cunoaşte o creştere considerabilă. Asta pentru că, din ce în ce mai mulţi proprietari de companii îşi dau seama că soluţiile la problemele cu care se confruntă în interior pot veni mult mai eficient dintr-un mediu extern organizaţiei.

Din perspectiva modului de a obţine rezultate concrete într-o companie ce se reorganizează, avem 2 tipuri de consultanţă: cea de business advisory (consiliere), în care elementele centrale sunt soluţiile livrate la nivel conceptual, cu implicare minimă în implementare a consultantului, şi cea de applied consultancy (consultanţă aplicată) în care, pe lângă găsirea de soluţii, consultantul creează sistemul care integrează aceste soluţii astfel încât să se obţină obiectivul dorit de antreprenor.

Făcând parte din categoria consultanţei aplicate, mi-am propus să vă prezint, în câteva fraze,  noua metodologie creată de GB Systems Management şi denumită Managementul Strategic al Proceselor şi Funcţiunilor.

Managementul Strategic al Proceselor şi Funcţiunilor unei afaceri reprezintă ansamblul de concepte şi principii profesionale transpuse în documente, planuri şi analize ce alcătuiesc un sistem care ajută organizaţia în a crea şi a menţine avantaje competitive în piaţa pe care activează.

Metodologia este dezvoltată în 2016 şi integrează, în mod complementar,  elemente din 4 concepte: Managementul Proceselor (BPM), Managementul funcţiunilor (MOA)*, Managementul Calităţii (QMS) şi Managementul prin Obiective (MBO).

Noutatea constă în faptul că am adus laolaltă concepte care până acum erau promovate separat şi am integrat documentele specifice fiecărui concept după o structură comună OPAC (obiective, procese, angajaţi, climat organizaţional).

Un alt element de noutate îl reprezintă materialitatea sistemului strategic de organizare a companiei (SSO).  Acesta constă în documente concepute de consultant, pe realitatea companiei şi livrate „la cheie”. „La cheie” însemnând că ansamblul de documente nu are o valoare teoretică, ci una practică şi specifică organizaţiei. Acest sistem strategic de organizare a companiei va da direcţia pe termen lung a afacerii şi va asigura proprietarul că obiectivele previzionate pot fi controlate şi monitorizate în timp real.metodologie

GB Systems Management, este o companie activă în domeniul consultanţei aplicate, creată de Ginel Bârgăoanu în 2016.

Ginel Bârgăoanu a activat din 1998 în funcţii de management şi top management, ocupând funcţii de country manager, director general şi director comercial, atât în companii multinaţionale, cât şi în companii mari româneşti. Din iulie 2016, a decis să treacă în rândul antreprenorilor, devenind promotorul metodologiilor moderne aplicate în reorganizarea afacerilor din mediul economic privat din România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here