Marius Crețu, specialist PPC: „Profitul trebuie maximizat și pierderile minimizate. Asta generează o presiune imensă de ambele părți”

0
Marius Crețu, specialist PPC
Marius Crețu, specialist PPC
[Total: 4    Average: 4/5]

Marius Ionuț Crețu este PPC (Pay Per Click) Specialist la Ad Symphony. Pare foarte tânăr să fie specialist în ceva, însă și-a ales singura industrie în care poate evolua rapid – Tehnologia. Se consideră un intermediar analog într-o lume digitală, un fixer modern între cerere și oferta camuflată sub forma unei experiențe profesionale ce conectează,  cu fiecare acțiune, cel puțin doi oameni care nu au interacționat niciodată. Activitatea sa constă în transpunerea în digital a strategiilor de marketing ce există de câteva decenii bune în marketingul clasic. Punctul său forte este Optimizarea Costurilor clienților și stabilirea unor strategii cât mai performante pentru viitor, analizarea greșelilor și a strategiilor din trecut care nu au dat rezultatele așteptate. Spune că nu are încă carieră, în adevăratul sens al cuvântului. După ce a renunțat la presa din România, a ales Digital Marketing-ul ca soluție de a se întreține. A ajuns să îi placă, pe măsură ce aprofunda și practica această meserie. Nu se mai vede făcând altceva.

„O întâmplare, marcantă pentru mine cel puțin a fost atunci când având un client ce comercializează cărți am reușit să mă leg și  de câștigătorul premiului Nobel pentru literatură – Kazuo Ishiguro, iar căutările duceau foarte mult către oameni care doreau să achiziționeze cărți de la el așa că am creat o campanie către cărțile pe Google și chiar a dat rezultate pe măsură. Iar ca întâmplare nefericită aș pune încetarea unei colaborări cu un client din cauza unei neînțelegeri sau unei proaste comunicări. Timpul, iarăși lucrează în defavoarea marketerilor deoarece toată lumea vrea lucrurile implementate cât mai rapid, nervii sunt întinși la maxim, profitul trebuie maximizat și pierderile minimizate. Asta generează o presiune imensă de ambele părți.”

Știi tot timpul unde te afli

„Nu mă simt în măsură să dau sfaturi. Poate numai câteva îndrumări de bun simț: 1. În marketingul digital trebuie să fim la fel de curioși precum un jurnalist aflat în miezul unei anchete; 2. Testează, vei avea nevoie să faci asta cât mai des și te va ajuta mult în experiența cumulată; 3. Analizează pentru a ști tot timpul unde te afli și de ce. Dacă testezi și analizezi, ai drumul asigurat către îmbunătățiri și rezultate.”

„Raționalul și Sentimentalul pot fi și și foarte buni prieteni asemeni câinilor înfrățiți cu pisicile. Atunci când intuiția dată de sentimental poate naște ceva de calitate numai când este completată de către rațional, așa iau naștere cele mai bune proiecte, cel puțin în cazul meu. De la câteva secunde de spontaneitate pot veni cu ceva ce se poate număra apoi în ore și zile depuse pentru a definitiva respectiva sclipire”

Nu mai suntem ruda săracă a occidentalilor

„Nu știu dacă poate fi definită societatea sau afacerile din România.  Cert este că noi trebuie să ne depășim în primul rând prejudecățile, iar dacă ceva nu există încă acel lucru acel lucru va trebui adus sau efectiv inventat dacă nu poate fi importat. Nu mai suntem ruda săracă a occidentalilor și unii compatrioți dovedesc asta cu prisosință. Deschiderea granițelor se poate traduce că trebuie să gândim și să acționăm global, nu doar local ca până acum și dacă alte țări ne au pe noi ca piață de desfacere și noi la rândul nostru putem să ne extindem către vecini și sunt câteva companii românești care fac deja asta. Și când vorbesc despre lucrurile astea mă refer și la depășirea condiției la nivel individual.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here