Maria Mădălina Păun, Rattan Noblesse: „ Trebuie să învățăm să fim competitivi, buni strategi și cei mai buni directori de dezvoltare.”

0
Maria Mădălina Păun, administrator Rattan Noblesse
Maria Mădălina Păun, administrator Rattan Noblesse

Maria Mădălina Păun este administrator și unic asociat la Rattan Noblesse – producător de mobilier pentru grădina, terasă sau piscină. De la scaune, până la baldachine, șezlonguri, paturi, colțare, cam tot ceea ce înseamnă mobilier de exterior este realizat manual. Se poate spune că Rattan Noblesse produce mobilă exclusivistă. O afacere interesanta de care am vrut să cunoaștem mai multe.

C&B: Care este povestea RATTAN NOBLESSE?

Maria Mădălina Păun: „În primul rând, trebuie să vă spun că RATTAN NOBLESSE înseamnă pasiune, calitate, inovație, înseamnă ARTĂ. Pe lângă toate acestea am adăugat multă muncă, perseverență, ambiție și voință. Am pornit de la zero, fără să știm nimic, înarmați cu ambiție și voința de a reuși. Nu a fost ușor, cum nici acum nu este. Încă de la început, ne-am propus să creștem firesc, să trecem și să învățăm din toate obstacolele și să căutăm în permanență soluții pentru îmbunătățirea calității produselor. După părerea mea, am depășit calitatea produselor aduse din afara țării, însă plafonarea este cel mai mare dușman al românului.

Să revenim la povestea începutului nostru. Cel mai greu a fost să găsim oameni pricepuți. Ne-am orientat către cei care știau, din bătrâni, arta împletitului de nuiele. În principiu, știau să împletească nuiele, însă nu au reușit să împletească șnur. Pentru a rezolva acest aspect, a fost nevoie de vizionarea mai multor filmulețe cu modul de împletire a diverselor tipuri de mobilier. Din păcate, filmulețele nu prezentau toți pașii și pregătirea necesară. A trebuit să improvizăm și să facem tot felul de încercări. Am pornit la drum trei oameni și am învățat să împletim noi, (eu, un șofer și un lăcătuș). În momentul în care am fost sigură că putem învață alți oameni sa împletească, am început să facem și angajări.  Acum sunt 13 angajați. Poți crește, însă doar cu ajutorul echipei –  contează enorm echipa. Când am avut împletitorii, iar fetele știau ce au de făcut, am rămas fără sudor și o perioadă a fost ciudată (avem sudor, n-avem sudor). Este greu să găsești oameni dornici de muncă. Am pierdut multe comenzi datorită livrărilor întârziate.

Au fost mulți pași grei, fiecare client nemulțumit ne dădea 10 pași înapoi. Eram dezamăgiți de rezultat, însă fiecare feedback primit din partea unui client mulțumit a contat enorm de mult. Ne-a ajutat de fiecare dată să ne ridicăm, să vrem să mergem înainte, să gândim mai bine.

Și totuși, cel mai mult ne-au ambiționat clienții nemulțumiți, datorită acelor clienți am putut îmbunătății produsele.

Ușor, ușor, am construit o frumoasă echipă. Îmi place să cred că suntem o echipă. Fiecare vine cu câte o idee, despre cum sa îmbunătățim produsele actuale sau pentru produse noi. Cea mai mare bucurie vine de la clienți – ne mulțumesc că le-am oferit produse superioare (calitate și aspect) celor din import și la un preț mai bun.”

C&B: Care a fost cel mai mare ajutor și de la cine?

Maria Mădălina Păun:  „Cel mai mare ajutor a fost proiectul pe care l-am luat printr-un GAL (ASOCIATIA PENTRU DEZVOLTARE RURALA GIURGIU). Cu ajutorul proiectului depus pe Măsura 4/6A –Sprijin pentru investiții în crearea activităților de producție și servicii non agricole, a fost posibil ca aceast vis, dorință, să devină realitate. Astfel, ne-am putut achiziționa de la materie primă, până la utilaje, cam tot ceea ce am considerat că ne-ar fi necesar.”

C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?

Maria Mădălina Păun: „De mică am fost curioasă la capitolul cum se face și băgăcioasă în orice se realiza în jurul meu. Simțeam că este nevoie de implicarea mea. Am fost și sunt conștientă de aceste aspecte. Din acest motiv, pot să spun că ce fac acum răspunde la chemarea mea. Sper ca fiecare dintre voi să se simtă împliniți cu ce facem.”

C&B: Vă rugăm să ne povestiți o întâmplare/experiență pozitivă și una negativă legată de activitatea dumneavoastră!

Maria Mădălina Păun: „În perioada cu întârzierile la livrarea produselor am avut o doamnă care a ținut să menționeze că soțul este procuror.Nu am înțeles legătura, toate comenzile au o ordine în execuție și nu executăm nimic cu prioritate, când alți clienți așteaptă! Nu percepem taxă de urgență. Mai ales în cazul unor întârzieri, nu este corect față de ceilalți clienți. Așa ne comportăm cu orice client, indiferent de puterea politică, economica sau sistemul relațional. Menționez acest aspect la neplăcute, nu pentru că ne-am simțit amenințați, ci pentru că era neplăcut și pentru noi să transmitem neseriozitate, chiar dacă motivele erau întemeiate.

Cele mai plăcute momente sunt acelea în care discutăm cu anumiți clienți de parcă ne-am cunoaște de o viață. Când îi vezi deschiși la sugestii sau la discuții constructive pentru un rezultat remarcabil, simțim sensul misiunii noastre.”

C&B: Apropo de misiune, care este misiunea companiei dumneavoastră?

Maria Mădălina Păun: „Misiunea noastră este aceea de a produce bucurie pentru ochii, creier și corp. Suntem sarea și piperul unui loc de relaxare și/sau odihnă. Produsele noastre sunt gândite să răspundă unor necesități și dorințe. În plus, avem și o misiune financiară – chiar dacă produsele noastre sunt realizate manual, din produse de cea mai bună calitate, ne gândim și la buzunarul visătorului. Cine o să apeleze la serviciile noastre, o să înțeleagă mai bine decât mă pot exprima. Întotdeauna am fost adepta exprimării prin fapte.”

C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau  indeciși?

Maria Mădălina Păun: „Să aibă încredere în visul lor și să se pregătească pentru tot felul de situații ce vor întâmpina, plăcute sau mai puțin plăcute. Este foarte important să știe ce vor, apoi vin si ideile, să stea fără grijă!”

C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!

Maria Mădălina Păun: „Societatea este una încă needucată pentru consum specific. De pildă, clienții s-au obișnuit să nu se informeze, se uite doar pe imagini, fără a citi toată informația. Carierele, aici mă refer la angajați, s-au obișnuit cu principiul merge și așa! Referitor la antreprenoriat, mai trebuie să treacă puțin timp. Trebuie să învățăm să fim competitivi, buni strategi și cei mai buni directori de dezvoltare.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here