Manuela Eftimie este CO și fondator al firmei V.D.M RENTAL, femeie de cariera, mamă și recent bunică. Își trăiește viața așa cum și-a proiectat-o conștient și uneori inconștient. Un om care vrea sa fie cu fiecare zi ce trece mai bun, mai inspirat, care își dorește să fie cea mai bună versiune a sa. Să o descoperim împreună, după un scurt interviu.
C&B: Faceți o descriere sau definiți activitatea dumneavoastră!
Manuela Eftimie: Activez de peste 25 de ani în industria transporturilor, o industrie dinamică, în continuă transformare. Compania pe care o conduc funcționează ca și casa de expediții. De curând, am început să dezvoltăm și un mic parc auto. Avem capacitatea logistica de a veni în întâmpinarea solicitărilor de transport pentru toate tipurile de mărfuri și către toate destinațiile, fie ele naționale sau internaționale.
Rolul nostru este acela de a găsi cele mai bune soluții atât pentru companiile care doresc să-și transporte marfa, cât și pentru transportatori.
Firma noastră are o echipă competentă, dinamică și pasionată de ceea ce face, care în această perioadă s-a implicat în proiecte care au salvat timpul și banii clienților noștri. Organizăm transport maritim, rutier și aerian – de la un palet până la echipamente de dimensiuni și tonaje foarte mari. Acoperim toată Europa, Asia, Africa și America.
C&B: Cum sună povestea carierei sau afacerii dumneavoastră?
Manuela Eftimie: Aș putea să încep povestea cu: A fost odată un vis al unei fete care a terminat Facultatea de Construcții Hidrotehnice și își dorea să fie independentă din punct de vedere financiar și profesional. La momentul terminării facultății, părea doar un vis având în vedere că se întâmpla în epoca comunistă. Visul a devenit însă realitate ceva mai târziu, după ce am lucrat într-o companie de stat și apoi în diverse companii private în domenii precum construcții, import- export și, în final, transport marfă. Ultimul domeniu a fost definitoriu pentru mine, m-am îndrăgostit pe loc de dinamismul, creativitatea și precizia lui. În anul 2005 am hotărât că a venit vremea să fiu mai mult decât un foarte bun angajat și că, drumul dezvoltării mele personale are o altă traiectorie. În parteneriat cu o prietenă, am înființat o firma de transport care, din păcate, deși a avut mult succes la început, nu a supraviețuit neînțelegerilor dintre noi două și crizei globale care a urmat. Am învățat multe din această experiență și acum pot doar să mulțumesc universului pentru aceasta. Emil Cioran spunea: „ Binecuvântate fie eșecurile. Le datorez tot ceea ce știu” .Îmi place acest citat, îmi amintește că nu trebuie să ne fie frică de eșecuri, trebuie să învățăm din ele.
În 2012 am înființat VDM RENTAL , casa de expediții în care activez și astăzi și care îmi doresc să aducă plus valoare pieței de transport.
C&B: Care erau viziunile dumneavoastră în copilărie/adolescență și care sunt acum?
Manuela Eftimie: În copilărie vedeam viață ca pe o călătorie, îmi plăcea să mă plimb și aș fi stat cu bagajul pregătit la ușă. În adolescență, nu aveam, dacă îmi amintesc bine, nici o viziune, mă răzvrăteam în continuu, voiam să mă distrez, să ascult postul de radio, interzis pe atunci, Europa libera și visam la o lume mai bună și liberă.
Acum, viziunile nu mi s-au schimbat prea mult, visez în continuare la o lume mai bună și îmi place să călătoresc liber.
C&B: Cum a influențat/influențează Criza Pandemică activitatea dumneavoastră și ce concluzii au rezultat?
Manuela Eftimie: Criza din sănătate datorată pandemiei are implicații uriașe în industria de transport. Decizia guvernelor lumii de a închide economiile țărilor lor a dus la sincope majore în desfășurarea activități noastre. Lipsa mărfurilor, obligativitatea de a ține șoferii în carantină și organizarea empirica a centrelor de testare din frontiere au făcut ca transportul rutier să fie efectuat cu mare dificultate și a generat costuri uriașe firmelor de transport. Închiderea Chinei, în februarie 2020, principalul furnizor al Europei, a determinat liniile maritime să facă schimbări de servicii, să reducă numărul navelor aflate în circulație. Aceasta situație a generat o lipsă constantă de containere goale în porturi și lipsa spațiului pe nave atunci când economiile s-au deschis. Lipsa echipamentului și a spațiului pe nave a condus la creșteri de preț fără precedent în transportul maritim. Navlurile pentru transportul din China au ajuns la un nivel istoric fiind la aceasta data în valoare de 12.500 USD pentru un container de 40` și estimăm că vor mai crește. Toate aceste costuri uriașe se vor reflecta în prețul produselor de la raft și în buzunarele noastre.
Ca o concluzie Criza Pandemica a generat o criza Economica care își va face simțită prezenta încet dar sigur.
C&B: Ce sfat/sfaturi aveți pentru cei aflați la început sau indeciși?
Manuela Eftimie: Să-și facă un caiet de vise în care să scrie care sunt dorințele lor, viziunea lor, visele cele mai îndrăznețe, chiar nerezonabile. Apoi, să citească mult, sunt enorm de multe cărți care așteaptă sa fie descoperite din care poți învăța continuu. Să treacă la acțiune, căci acțiunea face diferența. Dacă au foarte clar în minte ceea ce își doresc, întreg universul va lucra pentru ca visele lor să devina realitate.
C&B: Vă rugăm să oferiți o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!
O fată tânără și frumoasă, cu o minte sclipitoare, care așteaptă să fie trezită la viață și care are puterea să mute munții, dar încă nu știe acest lucru.