Igor Bergler: „Vreau ca ‘Biblia Pierduta’ sa fie primul bestseller din Romania”

0
Igor Bergler - Biblia pierduta

S-a lansat cea mai asteptata carte a anului 2015 – „Biblia Pierduta”.

Igor Bergler, autorul cartii, a spus la lansare ca doreste sa fie primul bestseller din Romania. Cartea este deja tradusa in limba engleza, traducatoarea Jean Harris pregatind versiunea pentru piața americana, urmand sa fie prezentata la Targul de Carte de la Frankfurt.

Am avut placerea sa schimbam cateva vorbe cu scriitorul timisorean, al carui roman a batut deja toate recordurile inca inainte de ajunge in librarii.

Spuneati ca ati scris cartea in mod programatic, ca v-ati propus sa aveti succes cu ea. V-au surprins prevanzarile de aproape 10.000 de exemplare?

M-au surprins, ma asteptam sa fac 2.000-3.000, mai ales ca in Romania, la prevanzari, niciuna n-a depasit o mie de exemplare. Nu s-a intamplat niciodata. Si-atunci n-am stiut, am zis ca poate vindem vreo doua mii, asta fiind varianta optimista. Da, m-a surprins total.

De ce ambitia aceasta de a avea succes cu o carte? De ce o carte si nu altceva?

Nu stiu sa fac altceva.

Nu putea sa fie un film?

Nu, pentru ca filmul are nevoie de investitii uriase. Filmul cu buget mic te limiteaza. Eu n-am vrut sa fac un film personal sau sa scriu o carte personala de confesiuni. Eu am vrut sa fac ceva comercial, care sa placa.

Cum va impacati cu noul statut, cel de scriitor?

Nu mi se pare ca s-a schimbat ceva. Nu m-a schimbat.

Ati spus, la un moment dat, ca ati visat sa scrieti o carte.

Dintotdeauna mi-am dorit sa scriu o carte. Eu am scris si foarte multa cronica de cinema. Intr-o vreme, cand exista Pro Cinema eram redactor acolo si scriam despre filme. La un moment data m-am gandit sa-mi adun articolele intr-o carte, dar mi se parea ca o cerseala tarzie. Cartea este modul in care eu stiu sa ma exprim cel mai bine.

O strategie buna de marketing este garantia succesului unei carti?

Da! Daca e buna strategia si daca subiectul este bun. Daca investesti aceiasi bani si faci o strategie pe un subiect slab, nu ar avea succes, cu toata investitia de marketing.

Biblia Pierduta

Prin urmare, recomandati scriitorilor sa investeasca mai mult in marketing?

In primul rand , scriitorul roman trebuie sa se raporteze la ceea ce se intampla in lume. Nu mai sunt vremurile in care doar astepti ca editura sa-ti faca totul. Romania se aliniaza cumva la ce se intampla in lume. Sigur, mai greu, mai slab. Dar autorul, peste tot in lume, face un efort de marketing. Daca doar scrii o carte exceptionala si nu faci nimic pentru ea, nu se va vinde.

Cum percepeti comparatia cu Dan Brown si Umberto Eco, de care ati pomenit si dvs?

Cu ceva trebuie sa compari, sa compari stilurile. E lansata de noi si chestiunea aceasta, face parte din strategia de marketing. Trebuie sa faci referire la ceea ce lumea cunoaste.

Deci, a fost mai mult o referire la ceva cunoscut in mentalul publicului …

Sigur, sigur. Am incercat sa punem intr-un context.

Cine ati dori sa regizeze filmul inspirat de carte?

Nu stiu, nu stiu. Tarantino nu face asa ceva (rade), dar ar fi bun. Paul Greengrass e un regizor care imi place, de exemplu. Dar mai sunt si altii.

Ce planuri aveti, vreti sa mai scrieti?

Da, pai volumul doi e deja inceput. Editura Rao a zis ca in maxim un an sa scot cartea a doua. Si, da, scriu. Scriu de placere. Eu nu sufar cand scriu, n-am apasari, ma distrez copios, fac jocuri pentru cititori, ii plimb, ii iau peste picior un pic, in sensul bun.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here