Florentina Sima, Digital Marketing Specialist: Suntem înconjurați de surse de inspirație

0
Florentina Sima
Florentina Sima
[Total: 10    Average: 5/5]

Sunt Florentina (nn. Florentina Sima), o fată mereu cu zâmbetul pe buze, optimistă și pusă pe șotii. O față pasionată de cafea, fotografie, creație, care se relaxează cel mai bine atunci când pleacă din Bucureșți și care își trăiește viața cu o doză de sarcasm și umor. Oficial sunt Digital Marketing Specialist. Mă ocup de strategii de marketing B2C și B2B atât pentru brandul la care lucrez, cât și pentru alți clienți, la nivel național și internațional. Sunt un fel de jack of all trades. Îmi place să pun de fiecare dată în prim-plan autenticitatea brandului cu care lucrez, să caut acel ceva care îl face unic, să îl aduc printre oameni. Trăim într-o societate unde brandurile uită că se adresează oamenilor, fiind mult prea orientate pe target și cifre. Cu toate acestea, la sfârșitul lunii, deși ne-am atins targetul, vom observa că povestea noastră nu a fost cu nimic deosebită de cea a competitorului. Până la urmă marketingul este o conversație între oameni și trebuie să arătăm că ne pasă, deoarece oamenii nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă.

De mică îmi plăcea să creez, să pictez, să fac fotografii. Întotdeauna am fost atrasă de partea aceasta de creație, de imagini, cât și de scris. Am încercat, pe parcurs ce creșteam, să le îmbin pe amandouă și am descoperit marketingul. Era fix mixul de care aveam nevoie. Am început ca Marketing Assistant part-time la o agenție de digital marketing și încet, încet am ajuns să am o poziție de SEO Specialist. Am cochetat și cu marketingul offline. Am avut oportunitatea să creez mai multe evenimente extrem de frumoase și de impact, însă nu era ce îmi doream, nu era locul meu. Mi-am dat seama rapid că cea mai fericită sunt în mediul digital. Sunt ca peștele în apă. Ador să creez campanii, să le gândesc, să mi le imaginez și să le testez. Ador să văd impactul lor la cald și să învăț din ele. Marketingul digital este într-o continuă schimbare și nu aș putea să mă plictisesc vreodată.

“Nu există o rețetă sigură pentru a avea o campanie de succes. Întotdeauna trebuie să aduci ingrediente noi și să le testezi, ceea ce e absolut fascinant pentru mine.”

Îmi doream să devin designer de interior când eram copil. Mi se părea că asta mi se potrivește – îmi imaginam lucruri și le desenam – ce puteam să îmi doresc mai mult la vârstă aceea? Mă bucur totuși că am păstrat imaginația și pe parcursul anilor, iar acum când gândesc o strategie îmi este ușor să vizualizez și să proiectez soluțiile pe care ar trebui să le facem. Am păstrat și entuziasmul. Încă mă bucur ca un copil când îmi ies lucrurile și mai țip prin birou “YES!”, iar până la sfârșitul zilei am un zâmbet mare pe față. Colegele s-au obișnuit, riscul meseriei atunci când lucrezi cu mine. J

Desigur, ca în orice meserie, sunt și experiențe negative. În cazul meu au fost legate de ego-ul anumitor persoane. Pe parcurs am învățat că și acestea pot fi transformate în experiențe pozițe. Este vorba de perspectivă în cele din urmă. Am preferat să analizez situațiile negative și să învăț din ele. Doar așa te poți dezvolta și doar așa poți fi mai bun atât pe plan personal, cât și pe plan profesional. În momentul când am îndepărtat părțile negative, am fost copleșită de o mulțime de experiențe pozitive. Zilnic. Începând de la colegi, până la performanțe profesionale, feedback de la utilizatori și multe altele. Este imposibil să nu am o experiență pozitivă în fiecare zi și în general asta se întâmplă când îți iubeșți meseria, când încerci să fii din ce în ce mai bun, indiferent de domeniul în care lucrezi.

Păstrează-l și mai răsfoiește-l din când în când

Cu acceptul vostru, am câteva sfaturi pentru viitori mei colegi de marketing. În primul rând, crede în ține! Citește cărți de marketing, beletristică, comic books, orice carte care îți pune la bătaie imaginația. Fii prezent! Uită-te în jur, la oameni, clădiri, flyere, postere, orice – suntem înconjurați de surse de inspirație. Mergi la conferințe, evenimente de marketing, cursuri și ia-ți notițe. Eu chiar am un caiet numit “Ideas to test” în care îmi notez toate informațiile interesante auzite în cadrul conferințelor, citite de pe diverse bloguri sau chiar idei proprii pe care vreau să le testez. Nu îl arunca după ce ai ajuns la ultima pagină. Păstrează-l și mai răsfoiește-l din când în când, s-ar putea să îți vină o idee. Experimentează! Lumea digitalului, lumea tehnologiei este atât de vastă, frumoasă și ai atât de multe de descoperit. Distrează-te! Nu ești un roboțel și nu poți fi un roboțel în marketing, așa că nu uita să te distrezi în timp ce faci meseria asta.

Și în cazul meu există o lupta între Sentimental și Rațional, însa sunt genul de persoană care se bazează pe feeling. Totuși, consider că ambele sunt importante în egală măsură. Cheia este Echilibrul. Zilnic ne înfruntăm cu diverse situații, încât nu cred că este necesară o bătălie între ele, ci o simbioză. În cele din urmă, rațiunea nu poate există fără sentimente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here