Cum vede viața și publicitatea Eugen Suman, seful de creație de la Friends TBWA

0
35
Eugen Suman@photo credit Eduard Cîrstea
Eugen Suman@photo credit Eduard Cîrstea

Sunt copywriter, scriitor amator și gamer la fel de amator. Conduc departamentul de creație a FRIENDS \ TBWA \ BUCHAREST și în multe zile filtrez idei și-mi place să cred că pe cele bune le ghidez pe drumul trasat de strategie în brief, ca să putem avea o campanie bună. Uneori, le și produc. Alteori, jurizez campanii pe la diverse competiții internaționale – abia m-am întors de la ADC Europe și întotdeauna încerc să fac campanii și reclame de care să fiu măcar un pic mândru la final de zi. Munca de creație e una definită de curiozitate și de capacitatea de a învăța. O zi în care n-ai învățat ceva nou e o zi pierdută. Dintotdeauna mi-a plăcut să spun povești. Le-am spus prin poezii când mi-am publicat cartea, acum le spun prin reclame. E mișto să-ți dai seama că faci ce-ți place și că ți-au ieșit întotdeauna lucrurile așa cum ți-ai dorit.

Când am intrat în publicitate digitalul nu apărea prin niciun brief, acum nu-i nici unul fără

Sunt în advertising din 1900 toamna (n-o să calculez acum câți ani sunt, calculați voi dacă vreți) și simt că am trecut prin mai multe industrii de advertising, nu prin una singură, așa de mult s-au schimbat lucrurile, de fapt, lumea în toți anii ăștia. În 2006, digitalul nu apărea prin niciun brief, acum nu-i nici unul fără, ca să dau un simplu exemplu. Am fost în mai multe agenții din  București, Bratislava sau Praga, de altfel, cariera de director de creație a început în afara țării. Mi-am dat seama că încă mai sunt lucruri de facut în țară, așa că m-am întors, deși existau oferte și mai din vest. Simt că mi-am gasit locul la Friends\TBWA, metodologia “disruptionului” este una care e foarte apropiată de felul meu de a face publicitate, departe de căile bătătorite.

Sfaturile lui Eugen Suman

Citiți tot ce vă cade prin mâini. Devorați arta, literatura, experiențe de viață. Fiți pregătiți să munciți cum nu credeați vreodată că va fi posibil. Always stay curious. Aveți răbdare. Fail harder, fail faster. Stați înfometați de succes, de experiențe, de briefuri, de viață. Don’t be assholes. Personal, nu mă leg prea tare de întâmplări, fie ele și pozitive. Îmi imaginez că mintea noastră e ca un folder de calculator, dacă-l încarci prea tare, nu mai găsești nimic, de asta nu mă chinui să țin minte întâmplări, așa că dacă mă întrebi repede, nu-mi trece nimic prin cap. Dacă mă întrebi la ce brief lucrez, ți-l spun dintr-o răsuflare pentru că este prioritatea mea de acum, asta îmi ocupă gândurile. Mai mult, mintea unui om e o construcție complexă în care se amestecă și emoții și rațiune, în funcție de circumstanțe și starea de moment, așadar nu cred în decizii pur emoționale sau pur raționale. Rațiunea și emoția nu se luptă, ci sunt bine-mersi, colegi de creier. Este important să ne gândim ce poate face fiecare dintre noi să contribuie la societate, afacerea în care este implicat sau pentru care lucrează și cariera proprie sau a unui prieten. Cheers!

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here