Laura Nedu: cum sa dezvolti un business din pasiune

0
[Total: 0    Average: 0/5]

Laura Nedu a pus bazele atelierului de cofetarie si patiserie artizanala Bake my Day, influentata de pasiunea sa pentru prajiturile copilariei si din dorinta de a pastra traditia in prepararea lor si gustul original. Asa a inceput sa prepare dulciuri delicioase, cu ingrediente 100% naturale, si a accesat nisa doritoare de produse bio de unde au fost lansate si primele comenzi. Cat de eficient este un business dezvoltat din pasiune, in care investitia se dubleaza fata de zona comerciala, aflam de la Laura.

Care sunt etapele corecte ale dezvoltarii unui business si cum le-ai aplicat in business-ul cu prajituri?

In primul rand trebuie sa ai un business plan. Totul trebuie gandit si planificat in cel mai mic detaliu. Incepanad de la amenajarea spatiului conform normelor HACCP, alegerea unor echipamente de calitate, alegerea unor ingrediente de calitate pentru realizarea produselor, testarea alimentelor atat din punct de vedere veterinar cat si pentru gasirea celor mai bune combinatii de ingrediente. Conteaza foarte mult si cine face aceste prajituri, asa ca alegerea celor care intra in laborator este foarte dificila.

Cum anticipezi profitul? Care sunt elementele pe care le folosesti ca avantaj pentru a asigura consumul?

Fiind un business de nisa, este destul de dificil de anticipat cuantumul profitului. Cele mai importante elemente, dupa parerea noastra, sunt calitatea si prospetimea produsului si nivelul ridicat de satisfactie a clientului.

Cine sunteti si cum produceti mai exact?

Suntem o echipa restransa, dar cu ambitii mari. Lipsa de experienta (profesand de relativ putin timp in acest domeniu) o folosim in favoarea noastra, experimentand cele mai noi retete si procedee de manufacturare a prajiturilor. Suntem in permanent contact cu scolile de elita consacrate din domeniu.

Care este raportul dintre investitie, calitate si profit?

In acest domeniu, raportul nu poate fi unul echitabil. Tintind sfera produselor de inalta calitate, profitul creste odata cu brandul iar acesta se constuieste greu, doar prin gradul de satisfactie si fidelizarea clientului.

Ce este interzis sa faci in acest business?

Singurul si cel mai important lucru, din punctul meu de vedere, este ca o data ce ai pornit la drum cu o anumita calitate a produselor, aceasta in niciun caz nu trebuie sa scada.

Crezi ca directia bio va prinde mai bine la publicul larg decat cofetaria clasica, ce face compromisul potentiatorilor de gust si a prajiturilor deja testate?

In ultima vreme, tot mai multi oameni cauta produse bio, ceea ce nu este rau deloc si cred cu tarie ca in viitor se vor cauta si produse de cofetarie si  patiserie bio.

Care sunt produsele atipice, ca sa le numim asa, cu care va seduceti clientii?

Nu stiu daca le putem numi atipice, dar intr-adevar avem cateva combinatii de gusturi cu care ne surprindem clientii. Una dintre acestea este tarta cu branza brie si ganache de ciocolata neagra, decoarata cu migdale copate. O alta prajitura contine un mousse de cafea si un mousse de ciocolata alba cu infuzie de tutun de pipa. Mai sunt cateva prajituri cu un design special, precum tarta cerc sau Eclipse, o prajitura ce are decorul pe una din laturi, dand astfel impresia de eclipsa de fructe.

Cum ati abordat voi produsele traditionale pentru Paste?

Am mers atat pe produsele traditionale romanesti, Pasca, cozonac, cat si pe unele produse ce completeaza masa: biscuiti cu vanilie si cacao, saratele cu branza de capra si branza cu mucegai albastru, ou de ciocolata, macarons cu diverse arome, toate facute artizanal, in laboratorul nostru.