“Când un produs nou iese pe piață se simte ca Șeherezada în prima ei noapte la picioarele lui Sahriar”

0
[Total: 1    Average: 5/5]

Ce este un brand puternic? 

Wally Olins în al său Manual de brand explică totul într-o manieră atât de simplă încât și un copil de 7 ani poate înțelege. “Brandul este ceva ce este creat, apoi făcut să funcționeze și apoi susținut.” Sunt trei caracteristici, dar care nu se construiesc peste noapte.

Observăm ușor analogia cu organismul viu. După ce vietatea este creată, este hrănită pentru a se menține în viață până când învață să-și procure singură hrana. Organismul viu numit brand este alimentat în permanență de energia creatorilor. Îl aduci pe lume, îl faci să funcționeze, îl susții o vreme până devine vital și se hrăneaște din nevoile consumatorului. Un brand nesusținut moare indiferent de câți bani sau câtă energie s-au investit în el de la momentul zero la momentul când cineva a decis să-l lase să moară. 

Moartea unui brand în care nu se mai investește nimic e doar o chestiune de timp. 

Dar cum dai viață unui brand? Există un loc unde se întâmplă asta într-un mod asumat și profesionist: la THE POWER HUB Positive Advertising, primul hub de publicitate din Europa, fondat de Radu Chirilă și Cătălin Talle în 2018. 

În era noastră digitală orice business în advertising este un brand în sine și abia mai apoi construiește și alte branduri. Pentru că acum nu se mai cumpără masiv, ci selectiv și în funcție de referințe.  Cumpărătorul își face mai întâi o imagine și abia apoi decide. În supermarketuri clienții se hotărăsc tot mai greu. Cumpărătorii targetați sunt niște răsfățați ai timpurilor moderne. Marile companii sunt din ce în ce mai atente la publicul specific, la clientul diferit: sugar free, gluten free, low fat, low price, big oportunity, spre deosebire de anii ’50 când se făcea reclamă doar la produsele și bunurile de larg consum.

La Londra am văzut în vitrinele unui outlet sloganul: “Get it, or regret it!” La câteva luni distanță un copil îi spunea pretendentului mamei sale într-un show de televiziue din România: “ Dacă nu o iei pe mama, o s-o regreți!” Vă imaginați ce presiune pe capul bărbatului care era și emotiv pe deasupra. A recurs la gestul clișeistic de a scoate tremurând un inel cu diamante de la Teilor, probabil sponsorul emisiunii. Ce poveste teribilă de iubire care nu a durat mai mult de trei luni. 

O poveste scoasă la lumina zilei e decapitată, Șeherezada știa asta. În povestea ei de iubire ea are puterea să se transforme, să fie versatilă, să capteze atenția.

Evoluția oricărui brand e similară cu evoluția brandului principal din 1001 de nopți, Șeherezada. La început povestești cu sfială despre brandul tău, apoi înveți să spui cui trebuie, cât trebuie, nu mai mult. La un moment dat știi când  să te oprești și când să reiei “povestea brandului”, exact de acolo de unde ai lăsat-o. 

Dacă trișezi vei fi decapitat. Așa cum ar fi pățit Șeherezada dacă nu ar fi creat o nevoie, o dependență prin trunchierea poveștii. O greșeală de expunere sau o altă abordare i-ar fi fost fatală. Avea un produs, povestea, și cel mai de temut client, prințului persan Sahriar. Ea a ales să prezinte produsul “noaptea” ca să se adreseze în primul rând emoționalului. Pe ea o interesa să seducă, iar când vedea “zorii zilei mijind”, adică rezultate, se oprea cât să tragă un binemeritat pui de somn și s-o ia de la capăt. 

Creatorul de brand face ca Șeherezada: își seduce clientul cu produsele sale, îi câștigă încrederea, îl face dependent de el. Nu poți seduce pe nimeni cu un produs care își arată la lumina zilei goliciunea sau imperfecțiunile, care nu are frumusețe sau mister, care nu oferă plus valoare. Șeherezada și-a creat brandul personal prin modalitatea unică de fi, dar a avut grijă și de brandul secundar: povestea. A pornit ca-n orice afacere de la atuurile sale: era frumoasă, era deșteaptă, era storyteller. Dacă reușești să faci cu produsul tău ce făcea Șeherezada cu un story, clientul tău o să te iubească și o să te prețuiască mult. El e deștept, viclean, bogat și la fel de însetat de sânge ca și regale persan care, rănit pentru că l-a înșelat prima nevastă, își va omorî toate “produsele/nevestele” până când dă de Șeherezada, cea care spune ceva pe placul lui și îi captează atenția. Nevestele de dinaintea ei au rezistat o singură zi, Șeherezada rezistă 1001 de nopți. Adică forever. Cine nu a citit măcar o poveste din celebra colecție de povești din India antică și vechea Persie?

Când un produs nou iese pe piață se simte ca Șeherezada în prima ei noapte la picioarele lui Sahriar. Dacă nu este cumpărat, nu este validat și moare. Acum orice poate fi un brand: un produs de larg consum sau de nișă, o afacere, o corporație sau brandul personal. Clientul din ziua de azi încearcă și aia și cealaltă până-și găsește propria-i Șeherezadă: o direcție de marketing, un partener de business sau câteodată, un simplu borcan cu magiun de prune. 

THE POWER HUB Positive Advertising te ajută, printre multe alte servicii pe care pot să ți le ofere în materie de publicitate, să-ți creezi propriul tău brand sau să faci rebranding când e cazul. 

Ce-i recomandă? Experiența profesională a fiecăruia, de peste 20 de ani în domeniu, adunată atât în țară, cât și în străinătate.

Sloganul lor WE CREATE, WE PRODUCE, WE DELIVER este mai mult decât un slogan. E o promisiune, un angajament, o miză. 

Radu și Cătălin vor să-ți livreze un produs de advertising 100% în acord cu așteptările tale și să te facă fericit. Ei sunt promotorii conceptului de *hapiness in business. E vorba de acea senzație pe care o ai când îți dorești ceva, te aștepți să-l găsești greu, să te coste mult, iar când îl găsești să îți vină ca o mănușă. Adică acel advertising croit după nevoile tale. Ei construiesc cu tine o relație profesională în care nu există  compromisuri. Exact ca Șeherezada care avea reguli de care a ținut cu dinții.

Pentru cei doi creativitatea, imaginația,  profesionalismul și munca sunt pilonii pe care se clădește orice carieră. Colaborarea cu ei îți va asigura multe beneficii: cea mai bună gestionare a brandului tău, cel mai bune soluții de branding și rebranding, cea mai experimentată echipă de lucru și cele mai flexibile deadline-uri, toate la cele mai corecte prețuri. HUB-ul se orientează înspre crearea și susținerea permanentă a valorii brandului tău pentru că  THE POWER HUB Positive Advertising este un brand în sine. 

“Aproape întotdeauna companiile evoluează dominate de personalitatea fondatorilor lor” Wally Olins

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here