Artemis Ghiță, specialist în turism și trainer: “Trebuie să fii pasionat înainte de a te gândi la oportunități.”

1
Artemis Ghiță, specialist în turism și trainer
Artemis Ghiță, specialist în turism și trainer
[Total: 3    Average: 5/5]

Artemis Ghiță este specialist în turism. Un om de echipă, prietenos, motivat și întotdeauna deschis către nou. Îi plac lucrurile constructive cu rezultate vizibile. Este Destination Manager în cadrul agenției de turism Cocktail Holidays – una dintre cele mai importante agenții organizatoare de pe piața de turism din România și Trainer acreditat pentru cursul Managementul agenției de turism. În poziția de Destination manager este responsabil de producția pachetelor turistice și de vânzarea către segmentul B2B, ceea ce presupune interacțiune zilnică atât cu furnizorii externi cât și cu agențiile de turism partenere. Artemis Ghiță este de părere că turismul, în general, este un domeniu foarte dinamic și solicită o mare capacitate de adaptare deoarece nicio zi nu seamănă cu alta. „Chiar dacă aparent pachetele turistice sunt bine definite, întotdeauna apar situații neprevăzute pe care trebuie să le gestionezi corect și în timp util pentru a menține un standard înalt de calitate pentru serviciile oferite.”

C&B: Cum sună povestea carierei tale?

“În Februarie 2012 am fost selectat pentru un internship organizat de Ministerul Turismului iar în luna Martie am obținut primul job în cadrul unei agenții de turism. În luna Iunie, o dată cu absolvirea facultății, am obținut brevetul de Manager în activitatea de turism, ceea ce a însemnat pentru mine un prim pas spre construirea unei cariere în turism.

În anul 2013 am absolvit cursul IATA Uftaa Foundation, organizat de Universitatea Româno-Americană și am făcut pasul către o agenție touroperatoare. Acest pas a fost esențial în dezvoltarea mea deoarece am trecut de la front-office la back-office, de la câteva rezervări pe săptămână la sute de rezervări pe săptămână. Acesta a fost momentul în care am înțeles complexitatea și dinamica domeniului.

În anul 2015 m-am alăturat unui proiect start-up în poziția de Director de agenție. A fost un proiect foarte interesant și solicitant în același timp, un proiect care m-a ajutat să îmi îmbunățesc abilitățile și competențele manageriale.

Intrarea în familia Cocktail Holidays a fost un alt pas important în cariera mea deoarece am cunoscut colegi profesioniști care m-au ajutat să mă integrez foarte ușor și să mă dezvolt iar pentru asta le sunt recunoscător.

Îmi doresc să devin un bun manager în turism și prin ceea ce fac zi de zi mă pregătesc în această direcție.”

C&B: Care erau viziunile tale în copilărie/adolescență și care sunt acum?

“În copilărie visam foarte mult să călătoresc, să descopăr lumea dar am ajuns să îi ajut pe alți oameni să facă asta. Spun asta cu bucurie pentru că eu consider că fiecare vacanță reprezintă un vis, visul cuiva, iar pentru mine, știind că ajut atâția oameni să își împlinească visele, este minunat.

În mod paradoxal, deși sunt om de turism și îmi pot crea anumite oportunități pentru a călători nu reușesc să o fac pe cât de mult mi-aș dori. Acesta ar fi un aspect din cariera mea pe care mi-aș dori să îl îmbunătățesc.”

C&B: Ce este pozitiv și ce negative, în activitatea ta?

“Tot ceea ce mi s-a întâmplat până acum pot să încadrez la experiența pozitivă deoarece mereu am învățat ceva, atât din situațiile pozitive dar mai ales din cele negative.

Un lucru foarte important și util pentru noi – specialiștii în turism îl reprezintă organizarea infotrip-urilor. Acestea sunt tururi organizate de către agențiile touroperatoare cu scopul de vizită documentară în care agenții de turism sunt invitați să inspecteze destinația și hotelurile pe care urmează să le promoveze, astfel avem ocazia să ne cunoaștem, să socializăm și să creăm legături profesionale și chiar de prietenie.

Ca aspect negativ aș putea să menționez lacunele legislative în domeniul turismului care creează oarecum instabilitate. Legea turismului este în continuă schimbare și s-au luat măsuri drastice în ceea ce privește asigurarea pachetelor turistice dar normele de implementare încă dau bătăi de cap multor agenții de turism.”

C&B: Ce sfaturi ai da celor interesați de domeniul tău?

“Celor interesați de acest domeniu le transmit că turismul este una dintre cele mai importante activități economice la nivel global ceea ce înseamnă că există posibilități foarte mari de dezvoltare dar un lucru este clar, nu poți să faci turism de nevoie, cel puțin nu pe termen lung. O carieră în turism presupune foarte multă experiență, experiența pe care o acumulezi în ani de muncă și studiu, prin urmare trebuie să fii pasionat înainte de a te gândi la oportunități.”

C&B: În cazul tău, pentru ce se luptă Raționalul și Sentimentalul?

“Așa cum am menționat mai sus, mi-aș dori să călătoresc mai mult. Aici se dă o luptă foarte strânsă între rațional și sentimental. Sunt o persoană spontană și de multe ori mi-am dorit să plec în vacanță “pe nepregătite”, în special vara, dar de fiecare dată raționalul mi-a spus că sunt foarte mulți oameni care depind de activitatea mea prin urmare am renunțat la ideile spontante și îmi organizez vacanțele în extra-sezon.”

C&B: Dă o definiție proprie pentru societatea, afacerile și carierele din România!

“În orice business sau cariera ești precum într-o relație de prietenie. Trebuie să existe o chimie care să creeze legătura între tine și ceea ce faci. Chemarea trebuie să vină din ambele sensuri, tu să ai ce să oferi iar job-ul să îți creeze premisele necesare dezvoltării. Consider că implicarea și dorința de perfecționare sunt direct proporționale cu rezultatele și avansarea în carieră.”

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here