Arta și știința Personal Branding-ului

Salut. Eu sunt Alexandra Hustiu Bibire și te invit la o incursiune în Personal Branding prin ceea ce eu numesc  #RevolutiaMeritocratieiPrinPersonalBranding.

         Am început această călătorie în a deveni un brand personal după o experiență despre care am vorbit în articolul Descoperă Personal Branding-ul,  experiență care m-a adus în punctul  în care am înțeles că nu este destul să fii foarte bun din punct de vedere profesional dacă  ceilalți nu știu asta. Că mai există un ingredient necesar pentru o viață profesională  împlinită,și de ce nu, stabilă, și anume vizibilitatea.

         În această călătorie am mai descoperit și că trăim vremuri  unice din punct de vedere al posibilității de promovare a vieții noastre profesionale pe care am putea-o numi chiar marketing-ul carierei (despre care am povestit puțin în articolul Evolutia marketing-ului și apariția marketing-ului carierei) și că elemental esential  al unui brand personal este singularitatea. Aceasta este strâns legată și de unicitate, acel element diferențiator atât de puternic, care odată descoperit,  poate fi folosit într-o strategie personală de brand, și de ce nu, chiar într-un self marketing plan pentru a-ți construi brandul personal și pentru a-l marketiza, pentru a transmite un mesaj clar și coerent în piață într-atât încât să creezi o percepție asupra a cine ești ca și profesionist (despre care ne învață branding-ul de carieră și despre care am menționat în Știința și arta branding-ului de carieră).

      Astăzi aș vrea să intru și să dezbat puțin despre știința și arta personal branding-ului, sau despre cum Tom Peters  a lansat în 1997 această idee de brand personal ca fiind o persoană  unică care este capabilă  să își construiască un brand personal și să îl marketizeze.

      În timp ce brandingul de carieră ne învață să vedem care este arhitectura unui brand, adică Sinele Personal  (sau Sinele de bază) și Sinele Profesional (format din Sinele Calificat și Sinele Extins), Personal Branding-ul ne învață să folosim aceste atribute pe care le descoperim  în procesul de autocunoaștere și construirea a brandului ca fiind aducătoare de valoare în viața celorlalți. Ne învață să ne punem în papucii celorlalți și să ne marketizăm activitățile în așa manieră încât aceștia să afle cum îi putem ajuta pentru a-și rezolva o problemă, pentru a-și satisface o nevoie sau a-și împlini o dorință.

   Personal Branding-ul ne învață să ne spunem povestea reală , autentică,  susținută de cât mai multe dovezi  care să ne evidențieze propunerea noastră unică de valoare, contribuția noastră, ceea ce ne diferențiază.

   Pentru că, revenind la misiunea mea, cea de conștientizare a valorii noastre ca oameni și ca profesioniști pentru a învăța că merităm mai mult, dar și de responsabilizare în câmpul muncii, e esențial să înțelegem că munca noastră ar trebui să le facă viața celorlalți mai bună (rezolvând o problemă, satisfăcând o nevoie sau împlinind o dorință). De abia atunci putem să ne gândim că e posibil să ne fi transformat într-un brand personal căci facem totul din inimă. Și asta este o artă în sine.

Articole asemănătoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole