Cu Andreea Gheorghe, Business Developer Alfa-Plam în România, despre carieră, afaceri, pasiunea pentru negocieri și „Caravana Zâmbetelor”

0
Andreea Gheorghe, Business Developer Alfa-Plam în România
Andreea Gheorghe, Business Developer Alfa-Plam în România
[Total: 50    Average: 4.8/5]

În decursul anilor a trecut prin două companii multinaționale, trei firme antreprenoriale, două agenții de publicitate, dar și prin business-uri globale. La fiecare a reușit să vină cu ceva nou în zona profesională. Finalizarea unui program de EMBA din cadrul Universității Sheffield i-a oferit o perspectivă de business completă și complexă. Astăzi, vorbim cu Andreea Gheorghe, Business Developer Alfa-Plam în România, despre carieră, afaceri, pasiunea pentru negocieri și implicarea sa în proiectul „Caravana Zâmbetelor”.

C&B: Andreea, cum a început cariera ta și care a fost evoluția?

Andreea Gheorghe: „Cariera mea a început încă din studenție, primul meu job a fost în cadrul emisiunii Copiii spun lucruri trăsnite, o perioadă în legătură cu care păstrez amintiri frumoase. Asta se întâmpla în urmă cu 17 ani, acum conștientizez că a trecut o viață de adolescent de atunci. În perioada aceea eram studentă atât la Universitatea București – Secția Sârbă – Studii Americane, cât și la SNSPA, Facultatea de Comunicare și Relații Publice. După aproximativ un an am decis să mă concentrez doar pe finalizarea cursurilor, iar după terminarea facultății m-am întors în televiziune, până să primesc un telefon de la Universitatea București, care mă recomandaseră pentru un job disponibil la compania specializată în electrocasnice Gorenje. Am fost acceptată pe poziția de Specialist Marketing, iar ulterior am avansat până la cea de Director de Marketing. Aveam 23 de ani când am început și pot spune că a fost acel job cu multe provocări profesionale care a pus bazele carierei mele de astăzi. Am petrecut aproximativ 7 ani și jumătate fiind responsabilă de vânzări și marketing la nivel național. Sunt o persoană care se bazează mereu pe analiză ori de câte ori fie trebuie să ia o decizie sau trebuie să dezvolte un proiect profesional. A venit însă și un moment când am zis stop analizei. Acel moment a fost când am decis să dau naștere proiectului Caravana Zâmbetelor, singurul proiect de voluntariat 100% din România, cel puțin din câte știu eu și la această anvergură. Este un proiect care învață oamenii să dăruiască. Dăruim zâmbete copiilor bolnavi de boli terminale sau celor internați în spitale și orfelinate. Acest proiect a fost și o provocare pe măsura celor profesionale, fiind un proiect care implementează acțiuni în București, Constanța, Bacău, Pitești, cu bugete susținute de voluntari sau de munca loc, însă ale căror valori ar putea echivala cu bugete de peste 100.000 euro. Suntem primii care am construit cel mai mare brad de jucării de pluș din România, proiect dedicat în totalitate copiilor bolnavi de la Oncologie și de la centrele de plasament din țară, proiect a cărui valoare ar fi însemnat peste 60.000 euro, dacă era unul comercial, ceea ce nu e cazul. Caravana Zâmbetelor este un proiect din suflet pentru suflet, care are ca scop educarea societății de a darui și de contribui cu ceva bun și benefic pentru comunitate.

Astăzi, alături de acest proiect de suflet și plin de emoție, dețin și propria firmă de consultanță în management și afaceri. Primul proiect este dezvoltarea pe teritoriul României a brandului Alfa-Plam, producător din Serbia de sisteme de încălzit pe peleți și pe lemn. Coordonez activitatea business-ului Alfa-Plam în România, acesta fiind unul din primii 5 producători de sisteme de încălzit pe peleți din Europa de Sud-Est. Aceasta consider că este cea de-a treia provocare majoră din punct de vedere profesional și căreia consider că i-am făcut față cu succes. Businessul Alfa Plam în România a înregistrat în ultimii ani creșteri majore încă din primul an de colaborare și continuăm acest trend.  

În concluzie aș spune că eu consider că în viață trebuie să fii atât pragmatic, cât și emoțional. Sunt două laturi pe care fiecare dintre noi le avem și pe care ar trebui să ni le arătăm în măsuri cât de cât egale. De multe ori avem tendința să ascundem zona emoțională, crezând că asta ne face mai puternici în fața celorlalți. Voi ce ziceti, suntem slabi dacă ne recunoaștem partea emoțională?”

C&B: Care erau viziunile tale în copilarie/adolescenta și care sunt astazi?

Andreea Gheorghe: „În ceea ce privește partea profesională, am crezut că locul meu este în televiziune, însă astăzi cred că viața m-a adus în locul cel mai potrivit mie. În cazul meu a durat ani până să îmi definesc și să îmi însușesc valori de viață care să mă definească întâi ca om, iar apoi ca specialist în zona profesională. Principiul meu încă de mic copil care rămâne neschimbat este bine faci, bine primești și pe asta îmi croiesc fiecare pas pe care îl fac atât pentru companiile pe care le reprezint, cât și în tot ceea ce fac. A fost și va rămâne un principiu solid de viață în plan personal, dar și în plan de business. În procesul meu decizional în zona profesională am în vedere toți factorii implicați și pun accent pe impactul asupra oamenilor. Consider că oamenii sunt cel mai valoros asset al unei companii, și valoare firmei este dată întotdeauna de oamenii din ea. Totodată, reprezintă provocarea continuă și constantă pentru fiecare companie dar  și pentru fiecare leader sau manager.”

C&B: Experiențe pozitive vs experiențe negative?

Andreea Gheorghe: „Cred ca toate experiențele din viața mea au fost pozitive, sau cel puțin așa aleg să le vad eu. Timpul m-a învățat să văd lucrurile altfel, fiind crescută într-o perioadă în care limitările au fost impuse de sistem și părinți, am reușit să îmi impun o nouă paradigmă și anume orice experiență este pozitivă oricât de dură ar fi ea. Astăzi cred că în orice este un bine și un rău, depinde ce alegem să vedem. Întotdeauna depinde de unghiul din care privești lucrurile, iar corectitudinea ține de privitor. Au existat multe momente negative, însă astăzi le privesc ca pe niște experiențe care m-au făcut să ajung acum aici.”

C&B: Ce sfat/sfaturi  ai pentru cei aflați la început sau indeciși?

Andreea Gheorghe: „Pentru cei aflați la început de drum le-aș spune să experimenteze cât mai mult și să creadă cu tărie că tot ceea ce fac are un sens. Să creadă în rezultate și să creadă că totul are o răsplată, chiar dacă uneori nu o poți vedea imediat. Celor indeciși le-aș spune să nu intre în panică și să fie atenți la ceea ce simt atunci când fac o acțiune.

Pentru a-ți găsi drumul trebuie să existe ceva care să îți placă să faci, iar în timp, oricât de greu pare la început, acel ceva îl vei putea face cu ușurință. Sunt adepta punerii în valoare a punctelor forte ale angajaților, dar și a corectării și îmbunătățirii punctelor slabe. Le-aș mai spune să îi ia pe cei din jur care au realizări ca pe exemple pozitive și ca pe modele pentru că doar așa vor putea crește. Este foarte important să crezi în ceea ce faci și să crezi în tine. Acesta este succesul fiecăruia. Am să citez pe cineva care mi-a rămas drag și care mi-a spus: Da, poți. Și dacă poți, de ce nu?

C&B: Rațional sau Sentimental?

Andreea Gheorghe: „Recunosc că sunt o combinație ciudată pentru că în zona profesională atunci când vorbesc despre bani, cifre, decizii strategice, rezultate sunt foarte pragmatică, iar deciziile le iau cel mai mult rațional, bazat pe cifre și analize detaliate. Îmi place foarte mult sa negociez, iubesc procesul negocierii, aici chiar dacă aș vrea să îmi folosesc partea emoționala nu știu cum aș putea face asta. În proiectul Caravana Zâmbetelor, acolo unde este vorba doar de bucurie, primează emoția și starea de bine a copiilor. Aici am refuzat finanțări de peste 10.000 de euro, nu pot susține vânzarea „durerii” și emoțiile negative ale celor care trec prin perioade dificile. Suntem promoteri ai stării de bine și ai bucuriei copiilor. Credem că fericirea și zâmbetele pot vindeca.”

C&B: Cum sunt societatea, afaceri și carierele în Romania, în percepția ta?

Andreea Gheorghe: „Iubesc România și cred că este o țară care are foarte multe de oferit celor care doresc să dezvolte un business. Cred că avem o societate pestriță și prin societate spun că încă mulți dintre noi, românii, nu avem definite valorile și principiile clare în viață. Unii le-am definit, însă nu știm să ni le și însușim, alții nu știm ce înseamnă și cum le putem aplica și ce rol au ele.

Afacerile sunt la început, încă mai avem multe de învățat, de dezvoltat și de construit în zona aceasta. Cred însă că românii au un mare potențial în zona de business, suntem foarte inteligenți, însă încă mai avem o doză de frică de a ne desprinde de zona de confort. Cred că afacerile în continuare se fac după fler și mai puțin aplicând un management bine organizat și structurat. Aici este zona în care antreprenorii au loc să se dezvolte și să treacă la următorul nivel de abordare a business-ului. Mai cred că avem mulți români cu spirit întreprinzător care vor aduce în anii ce urmează multe proiecte interesante pentru România.

Curând vom trece într-o nouă etapă, faptul că astăzi suntem în era tehnologiei ne va forța să dezvoltăm roluri noi în companiile noastre, poziții care nu au existat în trecut și care vor fi necesare pentru a ne adapta la ceea ce ne oferă prezentul.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here