Altex şi Media Galaxy riscă să le fie interzise sloganurile de către CNA

0
130

Spoturile Altex care conţin sloganul “Cel mai mic preţ din România”, dar şi cele Media Galaxy, cu menţinea “Cea mai variată gamă de produse, online şi offline”, riscă să fie interzise de către CNA, potrivit unei decizii luate în şedinţa de joi, 9 iunie.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a votat joi o decizie de intrare în legalitate (interzicerea difuzării în forma sancţionată) pentru spoturile Altex care conţin menţiunea “Cel mai mic preţ din România*” (având titrată pe ecran precizarea “*Dacă găseşti în altă parte mai ieftin, primeşti 2X diferenţa”) şi pentru spoturile Media Galaxy, cu menţinea “Cea mai variată gamă de produse, online şi offline*” (cu titrarea textulului “*Pentru categoriile electrocasnice, electronice, IT şi multimedia, listate în stoc propriu”).

Însă, decizia de intrare în legalitate nu va fi trimisă televiziunilor, Dorina Rusu solicitând Consiliului rediscutarea subiectului şi a deciziei votate, în cadrul următoarei şedinţe publice. Membrul CNA a considerat că ar trebui să se cunoască toate detaliile privind acestă speţă – “Nu consider că am votat având toate detaliile”.

Conform datelor furnizate de Kantar, spoturile au fost difuzate atât în luna mai, cât şi în iunie.

Reclamţia a fost făcută de către ANAF, care a informat CNA că, în 7 aprilie, a sancţionat cei doi retaileri de electrocasnice şi că a “dispus ca măsură complementară încetarea utilizării mesajelor publicitare” (referindu-se la sloganuri), în baza articolului 11(1-a) coroborat cu 11(3) din Legea 158/ 2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă.

Potrivit CNA, care a monitorizat perioada, 7-17 aprilie, au fost identificate nouă variante ale spotului publicitar pentru magazinul Altex.

La sfârşitul difuzării fiecărei variante a spotului publicitar, simultan cu vocea din off, pe copertă neutră a fost afişată sigla magazinului Altex, sub care s-a aflat menţiunea “cel mai mic preţ din România*”. În partea de jos a ecranului, a fost titrat textul “*Dacă găseşti în altă parte mai ieftin, primeşti 2X diferenţa. Detalii pe altex.ro”.

Televiziunile care au difuzat reclamele în acea perioadă au fost Pro TV, Antena 1, Kanal D, Realitatea TV, Digi 24, Acasă, Antena Stars, DigiSport 1, Dolce Sport.

De asemenea, radiourile Kiss FM şi Radio ZU şi, au difuzat în data de 27 aprilie, spotul publicitar pentru magazinul Altex, în care s-a promovat un produs (un tip de smartphone cu reducere de preţ de 120 de lei, comercializat la “numai 229,9 de lei”), iar la sfârşitul difuzării spotului publicitar pentru magazin, s-a făcut menţiunea: “Altex, cel mai mic preţ din România”.

În aceeaşi perioada monitorizată (7-17 aprilie), CNA a identificat difuzarea a patru variante ale spotului publicitar pentru magazinul Media Galaxy, care au promovat diferite produse electrice şi electrocasnice (televizor, laptop, televizor şi aspirator).

De asemenea, la sfârşitul difuzării fiecărei variante, simultan cu prezentarea din off: “Media Galaxy, cea mai variată gamă de produse, online şi offline”, pe copertă neutră a fost afişată sigla magazinului Media Galaxy, sub care s-a aflat menţiunea şi în variantă scrisă. Iar în partea de jos a ecranului, a fost titrat textul “*Pentru categoriile electrocasnice, electronice, IT şi multimedia, listate în stoc propriu”.

Potrivit CNA, televiziunile care au difuzat spotul publicitar pentru Media Galaxy au fost Pro TV, Antena 1, Prima TV, Kanal D, Antena 3, Digi 24, Realitatea TV. Totodată, Kiss FM a difuzat pe 27 aprilie un spot radio care, la finalul, a conţinut afirmaţia “Media Galaxy, cea mai variată gamă de produse online şi offline”.

Propunerea de intrare în legalitate a fost făcută de Gabriel Tufeanu şi a obţinut şase voturi. În favoarea intrării în legalitate au votat membrii: Valentin Jucan, Monica Gubernat, Gabriel Tufeanu, Radu Herjeu, Dorina Rusu, Călin Cristea. Iar Răsvan Popescu şi Lorand Turos au votat împotrivă.

Însă Dorina Rusu a spus că va solicita în scris rediscutarea acestei decizii.

Gabriel Tufeanu a afirmat, înainte de a se supune la vot propunerea sa: “Din punctul meu de vedere nu se respectă articolul 93 din Codul CNA” referitor la respectarea de către comunicările comerciale a informarii corecte a publicului şi asigurarea unei concurenţe loiale.

Pe de altă parte, Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) a susţinut că nu se încalcă Codul de Practică în Publicitate.

Subiectul şi decizia votată vor fi rediscutate în şedinţa următoare (14 iunie), potrivit afirmaţiilor făcute joi, 9 iunie.

 Sursa: Mediafax

Sursa foto: Pixabay

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here