Alexandru Seremet – PR-ul cailor putere

0

 

       Alexandru Seremet este Corporate Communication Manager la BMW Romania încă din 2007. În perioada 2004-2007, a fost PR Manager la Porche Romania. Lucrând în ultimii 10 ani în industria de automobile de top din România, Alexandru Seremet s-a decis că acesta este domeniul care îi aduce cele mai mari satisfacţii şi provocări. Şi pentru că ştim că este un om ocupat, îi mulţumim foarte mult că ne-a oferit şansa de a ne raspunde la câteva întrebări pentru Careers & Business.

      Care a fost evoluţia carierei dumneavoastră?

Aventura mea în domeniul PR-ului a început complet accidental, nici măcar nu îmi imaginam o carieră în domeniu. Am fost atras de un anunţ pe un site de job-uri în cadrul firmei Porsche Romania. Se pare că am convins pentru că aveam experienţă de comunicare în facultate, în diverse activităţi extracurriculare, eram vicecampion naţional la dezbateri şi obţinusem premiul al doilea la Olimpiadele Comunicării, aveam deschidere către comunicare. Cunoaşterea limbii germane a fost un alt argument important. În final, eram student la Politehnică, la Automatică şi experienţa în domeniu a contant pentru o poziţie care urma să gestioneze şi mult din comunicarea on-line.

Au urmat trei ani în care am avut foarte mult de învăţat, atât despre industrie cât şi despre profesia de public relations. În plus, pe partea de on-line, pot spune cu mândrie că am fost pionieri şi, împreună cu o agenţie tânără şi creativă, am obţinut patru premii la Internetics.

În 2007, pe final de an, BMW punea bazele companiei proprii în România. Atunci am făcut trecerea la această marcă şi de la poziţia de executive, la manager, preluand integral responsabilităţile de corporate communication.

      Există o reţetă a succesului?

Succesul este în primul rând o chestiune de atitudine – să cauţi oportunităţi şi să nu te laşi descurajat de probleme şi piedici. Filozofia mea este să setezi obiective mari şi să nu te laşi descurajat de dificultăţi. Aşa am reuşit multe proiecte spectaculoase de-a lungul timpului. Am avut curajul să întreb şi să merg mai departe.

Succesul este condiţionat de multă muncă. Nu există scurtături, nici talentul, nici creativitatea nu pot să suplinească asta. Dar pot să îi dea mai multă valoare muncii tale.

În profesia de PR se lucrează cu două valori: încredere şi poveşti. Trebuie să respecţi şi să confirmi încrederea partenerilor tăi – jurnalişti, bloggeri etc. Fără încredere, comunicarea nu funcţionează. Iar poveştile sunt estenţa comunicării, ele „vând” informaţia.

     Drumul pe care l-aţi parcurs pentru a atinge performanţa a fost cel mai potrivit sau se putea alege o altă cale?

Muncă, constanţă şi încredere, condimentate cu creativitate. Nu există altă cale.

      Care au fost cele mai frumoase momente din carieră? 

Şi acum mă bucur de orice material de succes, orice articol bine construit, orice reportaj interesant. Mi-am păstrat această bucurie şi după 11 ani de carieră. Bineînțeles, au fost câteva momente memorabile. Cel mai special a fost drumul cu un plin de combustibil de la Bucureşti la München, a fost o tensiune teribilă pe final, atunci când ajungeam noaptea, pe ploaie, cu autonomie de mai puţin de 50 km la destinație. Am fost foarte fericit când am reuşit să avem primul eveniment cu un designer BMW la Bucureşti. Între timp, pot spune că avem o tradiţie în acest sens. Concursul cu Visualart, momentul în care am văzut creaţiile, a fost iarăşi deosebit. Sunt multe proiecte minunate şi, de obicei, cu cât sunt mai grele, cu atât bucuria succesului este mai mare.

În plus, proiectele mele îmi dau şansa să cunosc mulţi oameni interesanți cu care am legat prietenii – creatori şi critici de film, artişti plastici, designeri, scriitori, muzicieni, ingineri remarcabili, multe personaje cu istorii senzaţionale.

În final, cariera m-a dus aproape de automobilele clasice. Şi, deşi aceasta nu este o chestiune care ţine de compania unde lucrez, faptul că am fost în ultimii doi ani coprezentator al Concursului de Eleganţă de la Sinaia, pentru mine este o onoare deosebită.

      Care au fost cele mai grele momente din carieră?

De cele mai multe ori, momentele dificile au venit din partea mea, atunci când un eveniment nu a fost organizat la standardele pe care mi le-am dorit. Au fost, de-a lungul timpului, mai multe momente în acest sens. Unele probleme am reuşit să le depăşesc, altele nu. Cred, însă, că important este să învăţăm ceva din fiecare experienţă.

      A existat un moment de cumpănă care v-a pus în pericol cariera?

Nu.

     Cum aţi reuşit să împăcaţi cariera şi viaţa de familie?

Acesta este un capitol la care mai am încă multe de învăţat. Sunt, după 11 ani, încă în căutarea echilibrului între carieră şi viaţa de familie.

      Ce sfaturi le-aţi oferi celor care îşi doresc să îmbrăţişeze acceaşi carieră?

Ca în orice domeniu, dacă se doreşte performanţă, trebuie multă muncă şi răbdare. De exemplu, pentru un interviu cu un român care a deţinut mai mulţi ani o poziţie de top management la BMW Group, mi-au trebuit doi ani de pregătiri, am depăşit multe „nu-uri” să ajung la reuşită. Şi au fost unele din cele mai bune şi mai emoţionale materiale scrise despre BMW şi MINI.

      Cum aţi defini cariera aleasă şi modul în care o profesaţi? Cum este percepută de către ceilalţi?

Deşi domeniul de „public relations” are multe faţete, natura job-ului meu presupune să mă concentrez pe partea de „media relations”, adică dezvoltarea unei relaţii de comunicare constantă cu presa. Îmi place să mă privesc ca un căutător de poveşti, eu trebuie să entuziasmez şi să fascinez adevăraţii „povestitori” şi să le ofer lor inspirație pentru materialele pe care le pregătesc.

  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here